Előrébb lépett a Xiaomi a leginnovatívabb vállalatok listáján

forrás: Prím Online, 2023. május 1. 18:28

A Boston Consulting Group (BCG) a 29. helyre sorolta a Xiaomi-t a „2023 ötven leginnovatívabb vállalata” listáján; ez két hellyel előkelőbb eredmény az egy évvel korábbinál. A helyezés annak elismerése, hogy a Xiaomi prioritásként kezeli az innovációt: folyamatosan anyagi és szellemi erőforrásokat mozgósít annak érdekében, hogy egyre újabb eredményeket érjen el. 

Az idei első negyedévben a Xiaomi kutatás-fejlesztési (K+F) kiadásai 17,7%-kal nőttek az előző évihez képest, és elérték a 4,1 milliárd jüant. 2023. március 31-én a K+F területen tevékenykedő alkalmazottak száma 16 500 fő volt, ami a Xiaomi munkatársainak több mint fele. A Xiaomi erőfeszítései 2023. március 31-ig világszerte több mint 32 000 szabadalmat eredményeztek. A teljes K+F beruházás az idei évben várhatóan meghaladja a 20 milliárd jüan-t. 

 

A Xiaomi az elmúlt időszakban technológiai átalakulást hajtott végre, amely kiterjedt a mesterséges intelligenciára (AI) is. Ennek eredményeként áprilisban hivatalosan is létrejött a vállalat AI Lab Foundation Model csapata, amely már több mint 1200 alkalmazottat számlál. A Xiaomi folyamatosan bővíti a mesterséges intelligenciával kapcsolatos felhasználói iránymutatásait, maximalizálja a technológiai fejlődést, és feltárja az együttműködés lehetőségeit potenciális partnereivel. 

 

 

A BCG-nek a leginnovatívabb vállalatokat bemutató rangsora egy több mint 1000 globális innovációs vezető részvételével készült felmérésen alapul, akiket 2022 decembere és 2023 januárja között kérdeztek meg. A felmérés négy kategóriában értékeli a vállalat teljesítményét: globális mindshare (tudásmegosztás), iparági szakértői látásmód, iparági kihívások és értékteremtés. A BCG 2003 óta teszi közzé éves innovációs jelentését, az idei listán olyan társaságok szerepelnek, mint az Amazon, az Alphabet, a Microsoft, a Siemens, a Pfizer, a SpaceX, a Nike, vagy az IBM. 

 

A Xiaomi a 2023-as évet a növekedés ütemének további fokozása szempontjából döntő időszaknak tekinti. A vállalat elkötelezett amellett, hogy továbbvigye új üzleti stratégiáját, amelynek középpontjában a legmagasabb színvonalú fejlesztés, valamint az a küldetés áll, hogy az innovatív technológia révén a világon mindenki jobb életet élhessen.