Az MTV Slim Shadyt sugározza az Emblaze segítségével

Tóth Kristóf, 2001. március 3. 22:27
Az MTV.co.uk csütörtökön jelentette be, hogy az Emblaze Systems (korábbi nevén GEO Interactive) és az Energis telekommunikációs vállalat Streamwave technológiáját alkalmazva nyit új távlatokat az érdeklődőknek. Az MTV hetente fog videohírlevelet küldeni a már most 75 ezres előfizetői tábornak Nagy-Britanniában.
A vezeték nélküli kapcsolattal rendelkezők is olvashatják a hírlevelet, hála az Emblaze új technológiájának, mely képes a video átvitelére gyakorlatilag bármekkora sávszélességen - kezdve a mobiltelefonok 9,6 Kbps sebességétől 1,2 Mbps-ig, melyen DSL (digital subscriber lines) készülékek, modemek vagy széles sávú műholdas berendezések működnek.

A web alapú hírlevélen keresztül az ügyfelek a legújabb videoklipekhez és friss hírekhez juthatnak. Az MTV állítása szerint az első levelet már a héten el is küldték.

"Az új videohírlevél a zene szerelmesei számára sokrétű és izgalmas tartalmat kínál, segít lépést tartani a zenei élettel, aktuális eseményekkel és legfrissebb dalokkal" - nyilatkozta Chris Sice, az MTV.co.uk ügyvezető igazgatója. "szintén kedvező hatása van a vállalati stratégiával kapcsolatban is, mivel az összehangolt tartalom segít a tévés zenecsatorna és a website összekapcsolásában, integrálásában" - tette hozzá.

Egy megállapodás szerint, melyet az Energis és az Emblaze Systems kötött 2000 novemberében, mindkét vállalat 50-50 százalékban részesül a Streamwave-vel kapcsolatos közös ügyletekből, ennek értelmében a szóban forgó MTV.co.uk vállalkozásból is. A Streamwave nagy előnye, hogy Java appletet vagy ActiveX vezérlőket használ a média lejátszására, így nincs szükség pluginek vagy egyéb driverek letöltésére.

"A szöveg alapú marketing a múlt homályába fog veszni, ahogy az alternatív kommunikációs média elterjed. Ezt a nagyközönség is könnyebben 'emészti' majd" - állítja John Beaumont, az Energis Squared vezérigazgatója.