Különleges meglepetéssel ünnepelte a 70. születésnapját a Matchbox

forrás: Prím Online, 2023. november 2. 14:55

Limitált kiadású, szürke-fekete-narancssárga színösszeállítású jubileumi sorozattal teszi emlékezetessé jubileumát a most 70 éves Matchbox. Azokkal a játékkisautókkal, amelyek felidézik a márka elmúlt hét évtizedét, ikonikus modelljeit. Magyarországon a gyártó, a Mattel az évfordulóhoz kapcsolódva a különleges platina részletekkel ellátott és részben újrahasznosított anyagokból megalkotott járművekkel a legkisebbeknek szerzett örömet. A Speedzone csapatával együtt óvodásokat és szülőket leptek – és ajándékoztak meg az ünnepi Matchboxokkal.

A Matchbox generációk óta a gyerekek egyik kedvenc játéka. Köszönhetően annak, hogy a zsebben elférő, hordozható kisautók mindig haladtak a korral. Aprólékos kidolgozottságuk, valósághű megjelenésük miatt a mai napig vonzóak a régi és új rajongók, a gyűjtők körében egyaránt. 

 

 

1953-ban, Angliában indult a márka sikertörténete, amikor a céget alapító angol mérnök, Jack Odell a lányának elkészítette az első, gyufásdobozba elférő modelljét, egy gőzhenger kicsinyített, öntvény mását. Az iskolában a többi gyerek azonnal a csodájára járt a kicsi, mutatós, gurulós játéknak és természetesen azonnal sajátot követelt magának. Innen pedig nem volt megállás. Egymás után születtek meg a legkülönbözőbb típusok a személyautóktól kezdve a teherautókig, buszokig. Az angliai üzem ontotta magából a matchboxokat, amelyek a hatvanas években maguk mögé szorítottak minden más versenytársat a játékautók piacán. Idővel a gyerekek nemcsak a kocsikat tologathatták odahaza, hanem autópályákkal, parkolóházakkal, töltőállomásokkal színesíthették a Matchbox kollekciójukat. Sőt a 70-es évektől már villamosakat, tűzoltókat, mentőket, sőt különféle utasszállító – és vadászrepülőgépeket is kapni lehetett, amelyek a valódival megegyező színekben, mintázatokban bukkantak fel a boltok polcain. Sokáig csak Nyugaton. A vasfüggöny keleti felén Magyarország volt az egyetlen, ahol kapni lehetett legálisan ezeket a játékautókat, ha sokszor a pult alól is. Ehhez az is hozzájárult, hogy 1986-ban hazánk hivatalos Matchbox gyártó lett. Több ikonikus modell tőlünk került ki a világpiacra, köztük a Range Rover Police Patrol, a Rolls-Royce Silver Shadow vagy a Ford GT 40 modellek. Bár a magyar kaland 1988-ban lezárult és innen a gyártósorokat keletebbre vitték, az elmúlt bő 30 év is a termékfejlesztés jegyében telt a vállalatnál. 1997-től már a Mattel berkein belül, ahol szintén újító szemmel tekintettek az akkora már több ezer modellt felsorakoztató márkára. Megjelentek többek közt a mechanikus rugóval felszerelt Superfast autók, amelyek gyorsabbak voltak elődjeiknél. Számos jármű kezdett fény -és hanghatásokat adni, illetve a csukható ajtók, motorháztetők, csomagtartók mellé a felnyitható lámpák is szériatartozékká váltak.

 

 

A jövő pedig egyértelműen a fenntarthatóság felé tereli a Matchbox-ot. Az 70. évfordulós modelleket részben már újrahasznosított cinkből gyártották, ami csak a kezdet. 2030-ra minden, a márka alá tartozó játék és annak csomagolása újrahasznosított, újrahasznosítható vagy biológiailag lebomló anyagokból fog készülni. A Mattel hosszútávú perspektívát lát matchboxokban és azzal, hogy a gyártást fenntarthatóvá teszi még inkább időtálló, a környezettudatosságra inspiráló játékot szeretne a gyerekek kezébe adni. Mint tette ezt legutóbb pont Budapesten. A vállalat hazai munkatársai a SpeedZone csapatával együtt az egyik fővárosi óvoda kis nebulóit ajándékozták meg a jubileumi kisautókkal. Ahogy erről az alábbi videó is tanúskodik kedves meglepetést okozva tették számukra és szüleik számára emlékezetessé az első nagy találkozást a 70. szülinapját ünneplő Matchbox-szal.

 

„Hatalmas öröm volt a legkisebbekkel ünnepelni, akiknek generációk óta talán a legtöbb felhőtlen percet okozza a matchboxozás. A csillogó szemeik láttán csak hasonlóan izgalmas, színes és sok vidámságot szerző következő 70 évet kívánhatunk a Matchbox-nak, hogy a fenntarthatóság jegyében még inkább a boldog gyerekkor biztos pillérjei maradjanak ezek a varázslatos kisautók.” – mondta Török Kata, a Mattel magyarországi marketingvezetője.