A Vivendi-csoporthoz tartozó Vizzavi portál megszerzésén munkálkodik a brit Vodafone távközlési óriás. A Financial Times értesülése szerint a jövő év végéig mintegy másfél milliárd dollárt fordítana erre, illetve a portál fejlesztésére.
A Vodafone a mobilok újabb, szélesebb sávú, GPRS néven ismertté vált szolgáltatását szeretné kereskedelmileg hasznosítható módon elterjeszteni, de ennek egyelőre gátat vet a megfelelő készülékek hiánya. Ez egyébként az ilyen szolgáltatást megcélzó Vizzavi eredményeit is lerontja az idén - véli a lap.
A WAP technológia egyelőre nem biztosít megfelelő letöltési lehetőséget a számos szolgáltatást nyújtó portálokhoz. A Vizzavi ennek ellenére napi 4 ezer ügyfelet szerez, már több mint félmillió regisztrált felhasználója van. A portál az idén csak hirdetési és SMS-bevételekre számít, s jövőre vár pénzt az e-kereskedelemből.