A Xiaomi az MWC Barcelona 2024 rendezvényen bemutatta az új „Human x Car x Home” stratégia jegyében kifejlesztett okos ökoszisztémáját, amely új fénybe helyezi a technológiai integráció fogalmát. A Xiaomi SU7 elektromos autó ennek az új megközelítésnek a megtestesítője, amely a bejelentéssel együtt debütált nemzetközileg, ízelítőt adva abból, hogy milyennek képzeli el az okos eszközökkel bőven ellátott jövőt a Xiaomi – egy olyan új világot, amelyben a felhasználói igényeket egy közös okos ökoszisztéma fogja kiszolgálni.
“A Xiaominál úgy véljük, hogy a technológiának emberközpontúnak kell lennie. Az innovációnk olyan filozófiát követ, amely a legelső helyre a felhasználók igényeit helyezi. Ezt fejezi ki a „Human x Car x Home” elnevezésű stratégiánk, amelyben arra köteleztük el magunkat, hogy egy még teljesebb körű, és a korábbiaknál jóval jobb minőségű konnektivitás élményt fogunk biztosítani a felhasználóinknak. Azzal, hogy az emberközpontúságot, az okos autókat és -otthonokat a stratégiánk alapvető elemeivé tettük, azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a konnektivitást teljeskörűvé tegyük, gyakorlatilag bármely, a piacon elérhető eszközre kiterjesszük” – mondta el Daniel Desjarlais, a Xiaomi International kommunikációs igazgatója. Hozzátette: „Arra invitáltuk az MWC résztvevőit, hogy elsőkézből ismerkedjenek meg azzal a vízióval, amely a Xiaomi jövőről alkotott koncepciója mentén, a gyakorlatban megvalósuló innovációkon keresztül fogja átalakítani a konnektivitás fogalmát.”
Ezen az eseményen mutatták be a Xiaomi 14 termékcsaládot, valamint a Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 tabletet és több más a Xiaomi AIoT platformjához kapcsolódó új eszközt is, amelyeket arra terveztek, hogy még magasabb szinten valósítsák meg az intelligens élet koncepcióját. A Xiaomi Imagery Technology kiállítási területen a vállalat azt mutatta be közelebbről, hogyan emelte be a Leica kifinomult optikai technológiáját a Xiaomi az okostelefonjaiba, a CyberDog 2 pedig azt demonstrálta a látogatóknak, mennyire kiszélesedett a Xiaomi termékportfóliója.
Még teljesebb körű konnektivitás
A Xiaomi egy „okostelefon x AIoT” platform központú vállalatból egy ember-, autó- és otthon központú, okos ökoszisztéma fejlesztő vállalattá alakul át, amely egyetlen platformra hozza a személyes használatra készült eszközöket, az okosotthon eszközöket és az autókat. A hardverek között megszakítás nélküli kapcsolat, valósidejű koordináció jön létre, amely nemcsak a technológiai fejlődést ösztönzi, de az iparági partnerekkel való együttműködés elmélyítését is előmozdítja. Az új stratégia víziója szerint még inkább a felhasználók igényeinek kiszolgálására mozgósítja a Xiaomi erőforrásait, ezért a proaktív módon működő ökoszisztéma is a felhasználók jelenlegi és jövőbeli igényeire fókuszál majd.
A Xiaomi HyperOS sem csupán egy nyílt forráskódú technológiai innováció, hanem egy olyan rendszerszintű fejlesztés, amelyet az eszközök jobb együttműködésére terveztek, és hogy a Xiaomi integrált okos-élet platformjához kapcsolódó eszközöket megbízhatóan működtesse. Az „Human x Car x Home” okos ökoszisztéma több mint 200 termékkategóriát foglal magába, amelyhez jelenleg mintegy 600 millió eszköz kapcsolódik világszerte, és a felhasználási esetek több mint 95%-át lefedi.* A Xiaomi több globális partnerével, fejlesztőkkel és gyártókkal együttműködve érte el, hogy a Xiaomi HyperOS operációs rendszer képes legyen kiszolgálni az ökoszisztéma elvárásait, amivel tengernyi új funkciót tett elérhetővé a felhasználók számára.
A Xiaomi elektromos járműgyártó részlegének első terméke a sokak által már nagyon várt Xiaomi SU7. Ez az új elektromos autó egy olyan szedán, amely az ökoszisztémát kimagasló teljesítmény mellett és a szolgáltatások teljeskörével kínálja a vásárlóknak: a teljesítmény, az eszközintegráció és a mobil okoseszközök tekintetében egyaránt teljesen új szintet képvisel. A Xiaomi SU7 megtervezése mellett, a Xiaomi az elektromos járműgyártás öt lényeges technológiai komponensét is továbbfejlesztette: az E-motor, a CTB integrált akkumulátor, a Xiaomi Die-Casting technológia, a Xiaomi Pilot autonóm vezetési technológia, és az intelligens műszerfal vonatkozásában. A Xiaomi több mint 10 milliárd jüant fektetett eddig az ökoszisztémát érintő kutatás-fejlesztésbe, amelynek eredményeként – a kulcsterületeken több mint 3400 mérnök és 1000 szakember bevonásával – egy egyedülálló járművet alkotott.
Mobil képalkotás mesterfokon
A Xiaomi elkötelezett az embert a középpontba állító innováció mellett, amellyel még jobb, még intuitívabb mobil fotózási élményt tud nyújtani felhasználóinak, miközben folyamatosan fejleszti a mobil képalkotó technológiáit. A Leicával megkötött stratégiai partnerségen keresztül értelmezte újra a Xiaomi a képalkotás lényegét, és fejlesztette tovább a professzionális és emberközpontú fotografálást. A Xiaomi Imagery Technology részlege állította elő a Xiaomi 12S Ultrát, az első olyan okostelefont, amely a két vállalat együttműködésének a gyümölcse, és amely a vállalat egyéb, prémiumkategóriás telefonjai között szerepel.
A Xiaomi és a Leica partnerségével sikerült elérni egy másik fontos mérföldkőhöz is, a Xiaomi-Leica Optical Institute megalapításához, amely várhatóan jelentősen előre mozdítja majd a képalkotó technológiák fejlesztését, és a fotózáshoz kötődő felhasználói élmény tekintetében is új mércét fog felállítani. Az újonnan bevezetett Xiaomi 14 termékcsalád – amelyet Leica Summilux optikai lencsékkel láttak el – nagy szakértelemmel készült és olyan újgenerációs optikai megoldásokat vonultat fel, amelyek eddig ismeretlen képességekkel ruházzák fel a kamerarendszert, és bármilyen körülmények között, bármilyen helyzetben kivételes fotózási élményt biztosítanak a felhasználóknak.
A robotika és gyártási kiválóság
Az MWC-n a Xiaomi egy fejlett technológiákat alkalmazó, négylábú, a természet által megihletett robotot, a CyberDog 2-t is bemutatta a rendezvény közönségének. A robot fúziós érzékelői és döntéshozó rendszere 19 szenzort használ a látáshoz, a tapintáshoz és halláshoz, így híven imitálja egy valódi kutya mozgását, megjelenését és viselkedését. Az eszköz a Xiaomi úttörő innovációk iránti lelkesedését és a robotika megújítása iránti elkötelezettségét demonstrálja. Az, hogy a technológia nyílt forráskódra épül aláhúzza, hogy az ökoszisztéma fejlesztésében fontos a testreszabhatóság és a programozhatóság, ami határtalan lehetőségeket nyit meg a fejlesztők előtt.
Azontúl, hogy forradalmian új termékeket fejleszt, a Xiaomi folytatja a gyártási folyamatok megújítását is, így az okosüzem létrehozásával is az iparági innováció élvonalába helyezi a vállalatot. Az átalakulással érintett gyártási központokban az agilitás, a működési kiválóság és a precíz végrehajtás került a fókuszba. A pekingi Changping kerületben létrehozott Smart Factory Phase II mutatja be a leghitelesebben a Xiaomi elköteleződését az egyedülálló minőség, és a fogyasztók igényeit középpontba helyező, úttörő innováció iránt.
Fenntartható jövőt építve
A Xiaomi nemcsak a kiváló minőség és a fenntartható termékek és szolgáltatások iránt elkötelezett, hanem a környezetvédelmet és a fenntartható termékfejlesztést is az üzleti stratégiája alapvető elemeivé tette. A Xiaomi 2040-re vállalta a teljes karbonsemlegesség elérését, és a COP28 jelentés közzétételével tette átláthatóvá a környezet és a klíma védelmében meghozott intézkedéseinek eredményeit.
Ezek a mérföldkő jelentőségű vállalások összhangban vannak a Xiaomi törekvéseivel, a fenntarthatóság érdekében tett kezdeményezéseivel. Ilyen például a GE100% kezdeményezés, amely a megújuló energiák minél intenzívebb használatát ösztönzi, emellett pedig az elektronikus hulladékok újrahasznosítását támogatja. Azért, hogy működését a jövőben még fenntarthatóbbá tegye, a Xiaomi a körforgásos gazdaság modelljét is magáévá tette és célul tűzte ki, hogy 2022 és 2026 között 38 ezer tonnányi elektromos hulladékot hasznosít újra. Ezek az erőfeszítések jól példázzák a Xiaomi holisztikus megközelítését, amely a korszerű technológiai megoldások és a környezeti fenntarthatóság szempontjait igyekszik összhangba hozni, ezzel a teljes tech iparág számára is fontos szerepet biztosít egy fenntarthatóbb jövő megteremtésében.
________________________
* A Xiaomi Corporation 2023 harmadik negyedéves jelentéséből származó adatok.