Bemutatják, mit kell tudni a skizofrén marketing korszakáról

forrás: Prím Online, 2024. június 24. 14:58

A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.

Cél a szakmaiság erősítése: A Marketing Summit főszervezője a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), melynek alapvető célkitűzése, hogy a marketing reputációját egyre magasabb szintre emelje, valamint, hogy a marketinget művelők szakmai identitását erősítse – emeli ki Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke. E célok elérése érdekében a marketing és kommunikációs tevékenységet folytató vezetők és szakemberek, valamint az üzleti döntéshozók tudásának folyamatos fejlesztésére van szükség, amelyhez a Marketing Summit egyedülálló platformot biztosít. Az eseményt idén szeptember 19-én, csütörtökön, a MÜPA-ban szervezik.

 

A Marketing Summit témái: A European Marketing Confederation (EMC), amelynek a Magyar Marketing Szövetség is tagja, minden évben felmérést végez annak érdekében, hogy felszínre hozza a marketinggel foglalkozó szakembereket mozgató fő kérdéseket, témákat. A felmérés eredményét a  European Marketing Agenda tartalmazza, amely meghatározó alapját képezi az idei Marketing Summit tematikájának, amely idén összesen 4 teremben dolgozza fel az aktuális szakmai, üzleti és technológiai kihívásokat és fogalmaz meg azokra válaszokat. 

 

A Marketing & Tech Stage a szakma aktuális kihívásaival, a digitalizáció és az AI marketingre gyakorolt hatásaival, az adatok szakmánk mindennapjaiban betöltött szerepével, a média új adottságaival és lehetőségeivel, a hazai brandek nemzetközi piacra való kilépésével, valamint a marketing és a marketingesek jövőjével foglalkozik. A nemzetközi és hazai elismert szakemberek előadásainak és kerekasztal-beszélgetéseinek fókuszában a 2025-ös esztendő marketing, üzleti, illetve szakmai kihívásai állnak majd.  

 

 

Az esemény idén külön termet szentel az üzlet és a kommunikáció értékteremtő kapcsolatának bemutatására. A Business & Comm Stage az üzletfejlesztés inspiráló gyakorlataival, az üzlet innovatív finanszírozási kérdéseivel, a kommunikáció üzletben betöltött szerepével, valamint az ESG és az üzlet valódi válaszaival foglalkozik vezető üzletemberek és szakértők bevonásával. 

 

A Professional HUB terem nemzetközi és hazai szakértők által tartott workshop-jellegű, gyakorlatias előadásai a marketingtevékenység mindennapos támogatását szolgálják. A teremben szó lesz az agilis projektmenedzsmentről, az ügyfélút és ügyfélélmény tervezésének konkrét lépéseiről, terítékre kerül az integrált kampánytervezés és az abban használható digitális és AI megoldások, valamint foglalkozunk egyedi közterületi megjelenést biztosító kampánytervezéssel és mesterséges intelligenciával támogatott tartalommarketing, illetve SEO megoldásokkal is. 

 

A Marketing Summit negyedik termében, amely a Brands & Youth Forum nevet viseli, ismert hazai márkákat képviselő brand-, trade- és tartalommenedzserek esettanulmányokat, sikeres márka-együttműködéseket, valamint hatékony promóciós és PR gyakorlatokat mutatnak be, többek között a Coca-Cola HBC, a Dreher, az Euronics, a METRO, a Telekom vagy éppen a Yettel gyakorlatából. Ezen kívül a terembe olyan, márkákat is képviselő influencereket és példaképeket is felkértünk, mint Milichovszki Zsolt, Nagy Dávid (StadiumX), Gyarmati Fanni, László Miklós (Diversum) vagy éppen a Kráss Kontent. 

 

Az influencereken kívül a színpadokon többek között olyan elismert nemzetközi szakemberekkel is találkozhatunk majd, mint például Aliette van der Wal-van Dijk (Velux / Hollandia), Giedré Vilké (CMO of The Year 2023/ Litvánia), Jakub Dziecielski (Decathlon / Csehország), Ralf Strauss European Marketing Confederation / Németország) vagy éppen Ulrich Klenke (Telekom, Németország). Sőt, a nemzetközi előadókon túl a hazai marketing-, és kommunikációs szakma, illetve üzleti élet több mint 130 meghatározó képviselője is a színpadra lép az idei Marketing Summiton. A folyamatosan frissülő program és előadói lista a marketingsummit.hu oldalon kísérhető figyelemmel.

 

A reggeltől késő délutánig tartó szakmai programokon felül az esemény estéje is különleges meglepetéseket tartogat, hiszen immár hagyományosan a Summit Díjátadó Est keretében ismerik el és mutatják be a legsikeresebb marketingvezetőket, a legkiválóbb PR szakembereket, a legtehetségesebb brandmenedzsereket, a Tonk Emil életműdíjjal pedig egy kiteljesedett, eredményes szakmai életutat koronáznak meg a szervezők. Az MMSZ által idén megalapított Hungarian Marketer of the Year díj elismeréseit is a Díjátadó Est keretén belül adják majd át, azzal, hogy a díj első helyezettje lesz Magyarország jelöltje a következő évi European Marketer of the Year kiírásban, amelyet az EMC hirdet meg.  A díjazottakat az est végén pazar állófogadással ünnepli meg a szakma. 

 

A Marketing Summit Hungary főszervezője a Magyar Marketing Szövetség, társszervezői a Positive Adamsky reklámügynökségi csoport, valamint a Marketing & Media szaklap. Mindhárom szervező elkötelezett a marketing szerepeinek bemutatásában, a marketing- és üzleti tevékenységet végzők szakmai támogatásában, valamint a helyes gyakorlatok fejlesztésében és terjesztésében.