A konverzióoptimalizálás során a weboldal finomhangolása kerül előtérbe

forrás: Prím Online, 2024. június 1. 22:55

Sokan nem is hinnék, de ha egy weboldalon egy vásárlásra ösztönző gomb rossz helyre kerül, akkor elképzelhető, hogy a vásárló azt nem veszi észre és kilép az oldalunkról anélkül, hogy bármit vásárolt volna. A konverzióoptimalizálás, azaz a Click Rate Option, tulajdonképpen a konverziós arányok optimalizálását jelenti.

Mi egyáltalán az a konverzió?

 

A Call to Action, azaz a cselekvésre való felhívás a weboldalak zömén megtalálható, hiszen biztosan mindenki találkozott már például a „most megrendelem” gombbal. Természetesen, ha egy tanulmány letöltéséről van szó, akkor valószínűleg a „most letöltöm” gombot fogjuk látni.

 

Teljesen mindegy, hogy mi szerepel ezeken a gombokon, hiszen a lényeg a cselekvésre ösztönzés. A tökéletes CTA szöveg megtalálásában azonban a toldi marketing segítségét is kérhetjük.

 

 

A konverzióoptimalizálás egy nagyon összetett dolog

 

A konverziós arány nagyon sok mindentől függhet, ilyen lehet az ár, a minőség, maga az iparág vagy a termék is. Egy magasabb áron értékesíthető termék esetében valószínű, hogy nagyon alacsony konverzióra számíthatunk és ez ellen nem is nagyon lehet védekezni. A legtöbb esetben még a profik sem vállalnak garanciát az optimalizálásra, de egy PPC kampányra már igen, hiszen az sokkal kiszámíthatóbb. A vállalkozások természetesen ezt nehezen tudják elfogadni, de a profik mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy a konverziót növeljék.

 

Milyen feladatokból áll össze, azaz miben kell jónak lenni?

 

Manapság egyre többet hallani, hogy 2-3 óra alatt összeraknak például egy WordPress weboldalt, de az eredmény nem fog jönni. Itt nem csak a tartalom feltöltéséről van szó, hanem sokkal többről. Programozói tudás ehhez egyáltalán nem kell, de a háttérben lévő technikák helyes használatát ismerni kell.

 

Mint már írtuk, nem elegendő összerakni egy oldalt és mindenféle ingyenes fotókkal feltölteni, hiszen itt fontos szerep jut a webdesignnak. Az UI és UX tudással rendelkező szakemberek pontosan tudni fogják, hogy miként legyen csalogató egy weboldal.

 

Sokan azt sem tudják, hogy miről beszélünk, pedig ez nagyon fontos. Az oldalakról muszáj információkat és adatokat kinyerni annak érdekében, hogy később azokat elemezhessük és így optimalizáljuk a weboldal egyes részeit.

 

A SEO nem egy fizetett hirdetést takar, mert a keresőoptimalizálás egy ennél sokkal összetettebb folyamat. Ezzel a lehetőséggel a kiadásokat csökkenthetjük, hiszen pontosan és célzottan lehet vele elérni azt, hogy a weboldal tényleg jó helyen szerepeljen a különféle kereső oldalakon.

 

Természetesen még nagyon sok olyan feladat van, amit el kell végezni, ha a konverzióoptimalizálás a cél. Amennyiben saját magunk is belátjuk, hogy nem nagyon értünk a legújabb technológiákhoz, akkor kérjünk fel szakembert a feladat elvégzésére!