A tartózkodási helyen alapuló szolgáltatások a mobilhálózat struktúráját használják fel a helyzet megállapítására: minden antenna külön területet, zónát fed le, így megállapítható, hogy a hívás melyik zónából érkezett. Hakala biztosan állítja, hogy az új szolgáltatások fantasztikusak lesznek, de az időfaktor, a valódi forma és a fogadtatás tekintetében óvatosan nyilatkozik.
"Rendelkezésünkre áll minden ismeret a szolgáltatások kiépítésére és beindítására, de még sok elemző- és fejlesztőmunka van hátra. Tanultunk a WAP esetéből." A WAP, melyet múlt évben zúdítottak a nagyközönségre, a várakozások szerint a PC-s értelemben vett internetet kellett volna, hogy elhozza a vezeték nélküli készülékekre, így sokaknak csalódást okozott. "Öt év múlva feltehetjük a kérdést: mit kezdjünk a papírral? Minden itt van a telefonunkban!"
A Sonera már futó Pointer alkalmazásai is az adótornyok helyzetét veszik alapul, így az előfizetők például könnyen megtalálhatják a legközelebbi benzinkút helyét, árait. "A 15 legnagyobb finn városból vannak benzinkút-benzinár adataink. A felhasználók az adatbázist WAP-on keresztül érhetik el. A rendszer összeállítja és elküldi a szükséges információkat tartalmazó oldalt."
A személyi és szabadságjogokkal is tisztában kell lennünk. "Nyomon lehet követni az embereket, tudni lehet, hol vannak, és hogy hová tartanak" - hangoztatta Hakala, utalva George Orwell 1984 című regényére, melyben a diktatórikus állam a lakosok minden mozgását figyelte. Egy lehetségesnek tűnő megoldás a személyi adatok és a helyzetinformáció elkülönítése. A kívülállók mindig csak az egyikhez juthatnak majd hozzá, ezzel lehetetlenné válik az azonosítás. "Mi az első kérdésük, ha felhívnak valakit?" - tette fel a kérdést Hakala, majd hozzátette: "az adatok közlését mindig egy engedélynek kell megelőznie."
Caleb Owino, stockholmi Edgecom elemzője más szemszögből is megvizsgálja a helyzetet: "A felhasználók gyakran zavarónak találnak egy szolgáltatást, miután megszerzték azt. A fejlesztés során az új termék általában valami fantasztikus dologként jelenik meg, melyet az ügyfelek szívesen vásárolnak majd. De mikor az ember egy bevásárlóközpontban sétál, megállapítják helyzetét, és már kapja is a közeli boltok reklámüzeneteit, lehet, hogy megváltozik a véleménye. Ezt még senki sem csinálta, tehát nem ismerhetjük a reakciót" - írta az IDG.