Az LG Electronics (LG) a közelmúltban egyetértési nyilatkozatot és végleges megállapodást írt alá az elektromos járművek (EV) kereskedelmi célú töltésére vonatkozóan az Egyesült Államokban a ChargePoint vállalattal, az EV-k hálózati töltési megoldásainak vezető szolgáltatójával. Az LG egyrészt arra számít, hogy az egyetértési nyilatkozat felgyorsíthatja az EV-töltési üzletág növekedését, másrészt további lendületet adhat a vállalat B2B tevékenységei bővülésének, illetve a társaság intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá történő átalakulását is támogatja.
A ChargePoint Észak-Amerikában és Európában működik, több mint 306 000 aktív állomást kezel. Tavaly William Cho, az LG vezérigazgatója a társaság új növekedési motorjaként nevezte meg az EV-töltési üzletágat, és elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ra egy ezer milliárd koreai von nagyságrendű vállalattá fejleszti azt. A nemrég aláírt szándéknyilatkozattal az LG kihasználhatja a ChargePoint kiterjedt hálózatát az EV-töltők terén meglévő beszállítási lehetőségek feltárásához világszerte, míg a ChargePoint ügyfelei és a járművezetők az LG megbízható, kiváló minőségű EV-töltési megoldásainak előnyeit élvezhetik.
Az EV-töltési üzletág erősítése – LG és ChargePoint
A megállapodás révén az LG bővíti meglévő ügyfélkörét azáltal, hogy vevőként megnyeri a töltési megoldások széleskörű portfóliójával rendelkező ChargePointot, amely ezzel párhuzamosan stabilan hozzájut az LG kiváló minőségű EV-töltőinek fejlesztéséhez.
Az új partnerség várhatóan mindkét vállalat versenyképességét is növeli a közszféra töltőinfrastruktúra-projektjeire vonatkozó szerződések elnyerése terén. Az egyesült államokbeli állami projektek esetében a belföldi gyártás az üzleti szereplők kiválasztását meghatározó döntő tényezők közé tartozik, a minőség és a biztonsági szint mellett. Az LG Texasban gyártott EV-töltői megkapták az Underwriter Laboratories tanúsítványát a töltés stabilitására vonatkozóan, a ChargePoint felhőalapú szoftvertermékeit pedig az USA szövetségi kockázat- és engedélykezelési programja hagyta jóvá.
Az LG megbízható üzleti partnerként vált ismertté Észak-Amerikában a különböző B2B üzletágainak – beleértve a szállodai tévéket, a digitális kijelzőket és a robotikai megoldásokat – köszönhetően. Az LG és a ChargePoint együttműködik a töltési üzletág bővítése érdekében, új ügyfeleket, valamint az LG meglévő B2B partnereit megcélozva a vendéglátásban, az egészségügyben, a kiskereskedelemben és egyéb ágazatokban.
Piaci pozíció erősítése: az LG DOOH Ads és az LG ThinQ platform kihasználása
Az egyetértési nyilatkozat részeként a két vállalat megvizsgálja, hogy az LG más ágazatokban használt, meglévő platformjait – például a kereskedelmi kijelzőkre szánt, LG DOOH Ads elnevezésű (Digital out of home, vagyis közösségi terekben és közterületen alkalmazott) hirdetési megoldását – hogyan lehetne integrálni az EV töltési megoldásaiba. Az LG DOOH Ads EV-töltők kijelzőin történő alkalmazása lehetővé teszi a különféle reklámok kényelmes továbbítását és megjelenítését, valamint a B2B ügyfélélmény javítását.
Az LG és a ChargePoint egy olyan intelligens otthoni megoldás kifejlesztését is tervezi, amely az LG ThinQ okosotthon-platformon és a ChargePoint díjnyertes Home Flex otthoni töltési megoldásán keresztül kapcsolja össze az EV-töltőket és a háztartási eszközöket. A ChargePointtal való együttműködés révén az LG arra számít, hogy erősíteni tudja pozícióját az EV-töltők rendkívül kompetitív piacán, és tovább erősíti reputációját az EV-töltési megoldások megbízható és innovatív szolgáltatójaként.
„Hihetetlen szinergia van a két vállalat között, és teljes mértékben arra számítunk, hogy e partnerség segíteni fogja az LG-t abban, hogy globális vezető szerepet töltsön be az EV-töltési üzletágban” – mondta Suh Heung-kyu, az LG elektromosjármű-töltő üzletágának alelnöke és vezetője. „Az LG a továbbiakban is keresi a stratégiai együttműködési lehetőségeket az innováció előmozdítása és a teljes körű EV-töltési megoldások szállítójaként betöltött státuszának további erősítése érdekében.”