A magyar autósok 30 százaléka sportol rendszeresen, a futás a legnépszerűbb sportág a körükben, de sokan járnak edzőterembe is. Az idei nyár egyik legnagyobb sporteseménye a Párizsban zajló olimpia, ennek apropóján a Chery Group megbízásából készült felmérés arra kereste a választ, hogy mennyire sportosak a hazai sofőrök.
A magyar autósok 3 százaléka versenyszerűen, 27 százaléka pedig rendszeresen sportol – derül ki a Chery Group megbízásából készült felmérésből. A kutatás során a megkérdezettek további 39 százaléka jelezte, hogy alkalmanként sportol valamit, ugyanakkor a válaszadók 31 százaléka soha nem sportol.
A sportágak közül a futás a legnépszerűbb, a sportoló autósok 29 százaléka jelölte meg ezt a mozgásformát, de viszonylag sokan járnak edzőterembe is, a válaszadók közel negyede jelezte ezt. A női sofőrök szívesebben választják az úszást, a jógát és más egyéni sportokat, mint a férfiak, akik körében viszont a futás, az edzőtermi edzés, a foci, valamint az egyéb csapatsportok a népszerűbbek.
A Chery Group megbízásából készült korábbi felmérésből már kiderült, hogy viszonylag sokan vannak a hazai autósok közül, akik maratoni távokra is vállalkoznak, ötödük például már vezetett egyhuzamban több mint 700 kilométert. Az újabb kutatás során arra is rákérdeztek, hogy egy-egy hosszabb utazás során milyen praktikákkal igyekeznek újraindítani a vérkeringést elzsibbadt végtagjaikban a magyar sofőrök.
A legnagyobb arányban azok vannak (40%), akik semmilyen gyakorlatot nem csinálnak a hosszabb vezetés után, hanem a járműből kiszállva azonnal sietnek a dolgukra. A megkérdezettek valamivel kevesebb mint egyharmada nyújtani szokott egy-egy hosszú vezetés után, közel ötöde végez derék- és karkörzést és mozgatja meg a nyakát, illetve 15 százaléka indul hosszabb sétára.
A nők körében gyakrabban előfordul, hogy semmilyen plusz mozgással nem vezetik le a hosszú út fáradalmait (45% míg a férfiaknál 36%). Ez adódhat abból is, hogy az autót vezető nők valamennyivel általában is kevesebbet sportolnak, mint a férfiak (35% egyáltalán nem sportol, míg férfiaknál 28%). Ugyanakkor azt is érdemes figyelembe venni, hogy a már említett korábbi kutatás alapján a nők kevesebb kilométert tesznek meg átlagosan havonta, mint a férfiak, illetve a leghosszabb egyben levezetett út is rövidebb az esetükben.
A felmérésből az is kiderült, hogy utazás közben a magyar sofőrök nem igazán követik majd az olimpia eseményeit, a válaszadók 78 százaléka jelezte ezt. Az autósok valamivel több mint tizede rádión figyeli majd a történéseket, 7 százalékuk, ha hosszabb útra indul előre tájékozódik, hogy útközben vagy a célállomáson hogyan tud belenézni a versenyekbe, 4 százalék pedig az anyósülésen utazó beszámolóiból tájékozódik majd vezetés közben.
Ha már ilyen sportos nyarunk van, a kutatás készítői kíváncsiak voltak arra is, hogy milyen sportág versenyzőjének látják leginkább autójukat a hazai sofőrök. A megkérdezettek relatív többsége egy megbízható maratonfutóhoz hasonlítaná (33%) járművét, de sok „minden kihívást jól teljesítő öttusázó” is akad az utakon (26%). Minden terhet cipelő súlyemelő járgányokkal (18%), gyorsan cikázó, kreatív helyzetmegoldó bmx freestyle autókkal (12%), valamint mindent leküzdő akadályfutókkal (11%) kevesebb esélyünk van találkozni a mindennapi közlekedésben.
A Chery Group hozzánk idén szeptemberben érkező Omoda 5 modelljével a maratoni távolságok bátran vállalhatók, hiszen az 51 literes üzemanyagtartállyal rendelkező autó teletöltött tankkal megállás nélkül akár 700 kilométert is megtesz. Az OMODA 5 forgalmazását Magyarországon a Genius Automotive Europe látja el. A Chery által gyártott OMODA márka első körben Budapesten több helyszínen, valamint Kecskeméten lesz elérhető. A közeljövőben a hálózat tovább fog bővülni és számos megyeszékhelyen lehet majd megvenni ezeket az autókat. Az Omoda 5 ára 1,6-os benzines crossover, alapfelszereltséggel 10 millió forint lesz. Várhatóan idén novembertől a jármű tisztán elektromos változata is kapható lesz majd nálunk.
Az 1997-ben alapított Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. A cég tavaly közel 1,9 millió járművet adott el, ebből 900 ezret külföldön. A társaság rendelkezik európai gyártóbázissal is, Barcelonában van üzemük, Németországban pedig fejlesztőközpontot működtetnek.
Nyitókép: Freepik