Főleg munkába és iskolába járásra használják az autójukat a magyarok, a többség pozitívan viszonyul a vezetéstámogató rendszerekhez, és rádiót, vagy saját lejátszási listáját hallgatja vezetés közben – többek között ez derült ki a Chery Group megbízásából készült felmérésből. A válaszadók között többségben voltak azok, akik évente legalább egyszer elviszik szervizbe a járművüket.
A magyar autósok 43 százaléka munkába vagy iskolába járásra használja járművét, valamivel több mint ötöde pedig főként a bevásárlásoknál veszi hasznát. A két nemet vizsgálva azonban jókora eltéréseket láthatunk. Míg a férfiak 46 százaléka jelölte meg a munkába és iskolába járást elsődleges felhasználási célként, addig a nőknek csak 39 százaléka nyilatkozott így. A hölgyek 26 százaléka jelezte ugyanakkor, hogy elsősorban vásárláskor használja az autót, míg a férfiak esetében csak 18 százalék volt azok aránya, akik ezt válaszolták. További érdekesség, hogy az autót kiugróan magas arányban használják munkába és iskolába járásra a községekben élők, az ebbe a csoportba tartozók 51 százalékánál ez a jármű elsődleges funkciója.
A Chery Group megbízásából készült felmérés alapján a teljes, 16-59 éves népesség negyede vezet minden nap autót, további 15 százalék pedig hetente több alkalommal ül volán mögé. A mindennapos autóvezetés különösen a férfiak (32%) és a diplomások (31%) körében magasabb az átlagnál. A válaszadók több mint harmada jelezte ugyanakkor, hogy soha nem vezet.
A leggyakoribb időtöltés autózás közben a rádiózás (39%) és a saját lejátszási lista hallgatása (33%). Ez utóbbi tevékenység a fiatalabb autósokra a legjellemzőbb, az ő körükben a válaszadók fele jelölte meg ezt az opciót. Az autósok tizede hallgat podcastet, ez a lehetőség egyébként a férfiak körében jóval népszerűbb (14%), mint a hölgyeknél (4%). A megkérdezettek 11 százaléka viszont azt jelezte, hogy autózás közben csak a vezetésre összpontosít, semmi mással nem foglalkozik.
Ettől lesz komfortos egy autó a magyaroknak
Ha már autóba ülnek, természetesen szeretnek komfortosan utazni a magyarok. A két legfontosabb kényelmi szempont a kutatás során megkérdezettek számára a belső kialakítás (37%) és a kezelőszerverek könnyen elérhető, logikus elhelyezése (34%). A kényelmes belső kialakítás különösen a 40-49 éves korosztály számára döntő, 42 százalékuk emelte ki ezt a szempontot. Az intelligens vezetőtámogató rendszerek a válaszadók valamivel több mint egytizedének számítanak fontos kényelmi tényezőnek. Ugyanakkor az 50-59 évesek 16 százaléka, míg a legfeljebb 8 általánost végzettek több mint egy ötöde számára ezek kiemelten fontosak a komfortos vezetési élményhez.
A vezetéstámogató rendszereknek alapvetően pozitív a megítélése a magyarok körében, a válaszadók abszolút többsége (52%) minden olyan eszközt támogat, ami biztonságosabbá teszi a vezetést. Egyedül a megyei jogú városokban mérsékeltebb a lelkesedés, az ott élő autósok közel harmada szerint az autó dolga a figyelmeztetés, de a vezetőé kell, hogy legyen a végső döntés. A teljes népességet vizsgálva 21 százalék gondolkodik így. Mindössze 4 százalék azok aránya, akik nem szeretik ezeket a rendszereket, további 6 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy nem ismeri ezt a technológiát.
A Chery Group kutatása alapján az autóvezetők többsége évente egyszer (33%), vagy félévente (22%) szervizeli az autóját, vagyis összességében 55 százalék azok aránya, akik évente legalább egyszer felkeresnek járművükkel egy szervizt. A férfiak és a diplomások körében jellemzően gyakoribb a szervizelés: 63, illetve 68 százalékuk viszi legalább évente szervizbe járművét. Viszonylag sokan vannak azok, akik csak akkor mennek szervizbe, ha már nagyon fontos, a válaszadók 14 százaléka jelezte ezt.
Biztonság, kényelem és vonzó dizájn – szeptemberben érkezik hozzánk az Omoda 5
A Chery Group Omoda 5 modellje idén szeptembertől lesz kapható Magyarországon, és a kényelmet, biztonságot, valaminta látványos megjelenést kereső autósok egyaránt megtalálhatják majd számításukat az új piaci szereplővel. A modell 5 csillagos minősítést szerzett az EURO NCAP teszten, ADAS 4.0 vezetéstámogató rendszerekkel látták el, gyémánt formákkal berakott egyedi hűtőrács, sportos hátsó, designos LED lámpák fémjelzik a megjelenését. Az Omoda 5 1,6-os benzines crossover ára, alapfelszereltséggel 10 millió forint lesz, ezért többek között 12,3 hüvelykes dupla LCD kijelző, tolatókamera, fűtéssel és szellőztető rendszerrel ellátott sport első ülések, kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás jár.
Az OMODA 5 forgalmazását Magyarországon a Genius Automotive Europe látja el. A Chery által gyártott OMODA márka így első körben Budapesten, több helyen és Kecskeméten lesz elérhető. A közeljövőben a hálózat tovább fog bővülni és számos megyeszékhelyi településen lesz hozzáférhető. A szeptemberben érkező benzines modell után, várhatóan idén novembertől a jármű tisztán elektromos változata is kapható lesz majd nálunk.
Az 1997-ben alapított Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. A cég tavaly közel 1,9 millió járművet adott el, ebből 900 ezret külföldön. A társaság rendelkezik európai gyártóbázissal is, Barcelonában van üzemük, Németországban pedig fejlesztőközpontot működtetnek.