Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Schneider Electric fenntarthatósági programja az idei első félév végére, a társaság megoldásaival már több mint 600 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segítette ügyfeleit. A vállalat energiamenedzsment képzésein már közel 682 ezren vettek részt, és több mint 49 millió embernek segítettek károsanyag-kibocsátás nélkül előállított és megbízható elektromos áramhoz jutni.
Az idei második negyedévben is jelentős eredményeket ért el fenntarthatósági programja megvalósításában a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A társaság 2021-ben indította el a 2025-ig tartó Schneider Sustainability Impact (SSI) programot, melynek keretében 11 globális és több mint 200 helyi célkitűzést fogalmazott meg. A cég folyamatosan méri és publikálja az elért eredményeket. Idén június végére a célkitűzése megvalósítását mérő 10-es skálán 6,78-as értéket ért el a cég az első negyedéves 6,43 után. A vállalat terve, hogy 2024 végére meglegyen a 7,4-es érték.
A Schneider Electric fenntarthatósági programja az idei második negyedévben egy fontos mérföldkőhöz érkezett, ugyanis a társaság megoldásainak segítségével a cég ügyfelei már 605 millió tonna szén-dioxid-kibocsátását kerülték el. Ez közel 30 millió tonnával múlja felül az előző negyedéves eredményt.
Az április-júniusi időszakban a Schneider Electric által használt elsődleges és másodlagos csomagolás 70 százalékánál már nem alkalmaztak egyszerhasználatos műanyagot, helyette újrahasznosított papírból készült kartonnal oldották meg ezt a feladatot. A cég termékeiben használt „zöld” alapanyagok aránya elérte a 32 százalékot.
A Schneider Electric jövőformáló vállalatként küldetésének tekinti, hogy ügyfeleit és partnereit egyaránt ösztönözze a fenntartható működésre. Ennek jegyében indult el a társaság Zero Carbon Project kezdeményezése, melynek célja az ezer legnagyobb beszállítójuk CO2-kibocsátásának visszafogása. Az idei második negyedév végére sikerült 33 százalékos csökkenést elérni a program indulásához képest, a cél pedig a jövő év végéig az 50 százalékos eredmény.
A Schneider Electric kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy csökkentse az egyenlőtlenségeket az energiához történő hozzáférés területén. Június végére elérte a 49,4 milliót azok száma, akik a társaság kezdeményezéseinek köszönhetően jutottak károsanyag-kibocsátás nélkül előállított és megbízható elektromos áramhoz világszerte. A cég energiamenedzsment képzésein résztvevők száma pedig megközelítette a 682 ezret a második negyedév végére. Ők olyan tudásra tettek szert, amellyel támogathatják közösségüket a jövőbeli energiaszükségletük kiszolgálásában.
A Schneider Electric az első helyen végzett a TIME magazin és a Statista által összeállított „A világ legfenntarthatóbb vállalatai 2024” ranglistán, amit júniusban mutattak be. Ez az elismerés is mutatja, hogy a vállalat vezető szerepet vállal a klímavédelemben nagyratörő célok kitűzésével, valamint ügyfelei energiahatékonyságának növeléséhez és kibocsátásuk csökkentéséhez nyújtott támogatással.
„Az, hogy a TIME magazin legfenntarthatóbb vállalatokat bemutató listájának élére kerültünk mutatja, hogy milyen céltudatosságra és elkötelezettségre van szükség az értékláncok szén-dioxid-mentesítéséhez és az üzleti modellek fejlesztéséhez. Másfél évünk van a 2025-ös fenntarthatósági céljaink elérésére, és minden egyes jövőformáló globális és helyi kezdeményezésünk során folyamatosan és tudatosan építünk az eredményeinkre annak érdekében, hogy valóban hosszú távú hatást érjünk el” – mondta el Xavier Denoly, a Schneider Electric „Sustainability Development” területért felelős alelnöke.