A Xiaomi Vállalatcsoport (Xiaomi Corporation – a továbbiakban “Xiaomi” vagy “Vállalatcsoport”), a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. június 30-án zárult negyedéves időszakra (továbbiakban “az időszak”) vonatkozóan.
• A Xiaomi 2024 második negyedévében immár a harmadik egymást követő negyedévben tapasztalt kétszámjegyű bevételnövekedést az előző év azonos időszakához képest: a bevétel elérte a 88,9 milliárd jüant, ami 32%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
• A Vállalatcsoport korrigált nettó nyeresége 2024 második negyedévében 20.1%-kal 6,2 milliárd jüanra nőtt az előző év azonos időszakához képest, amely egy szilárd növekedést támaszt alá. A Xiaomi bruttó profitabilitása továbbra is erős, 20,7%-os maradt. A Vállalatcsoport három fő üzletága - okostelefonok, IoT és egyéb fogyasztási eszközök, internetes szolgáltatások – is felülmúlta a piaci várakozásokat: az okostelefonok eladásából származó bevétele 46,5 milliárd jüan, az IoT- és életmódtermékekből származó bevétele 26,8 milliárd jüan volt, az internethez kötődő szolgáltatásaiból pedig 8,3 milliárd jüan bevétele származott.
• A Xiaomi intelligens elektromos jármű (EV) üzletágából és más új kezdeményezésekből származó bevétele összesen 6,4 milliárd jüant tett ki. A Vállalatcsoport összteljesítménye meghaladta a konszenzusos várakozásokat, ami a robbanásszerű növekedés új szakaszát jelzi.
• A Canalys piackutató szerint 2024 második negyedévében a Xiaomi okostelefonok 58 országban és régióban az első három, 70 országban és régióban pedig az első öt között szerepeltek a leszállított mennyiség tekintetében. Ez a növekedés is alátámasztja a Xiaomi egyre magasabb befolyását a nemzetközi piacokon.