Az Eurowag elhozza a digitalizációt a teherfuvarozásba

forrás: Prím Online, 2024. szeptember 19. 10:07

Az Eurowag, a kereskedelmi közúti fuvarozási (CRT) iparág vezető európai technológiai szolgáltatója a hannoveri IAA Transportation 2024 kiállításon jelentette be az ágazatban elsőként megvalósuló digitális platformjának ütemezett  bevezetését. Az Eurowag Office arra törekszik, hogy egy olyan digitális platformot biztosítson a teherfuvarozó vállalatok számára, amely a flottaüzemeltetéssel kapcsolatos feladatok teljes részét lefedi, ezáltal enyhíti a rájuk nehezedő nyomást és hozzájárul a hatékonysági hiányosságok csökkentéséhez. A platform alap funkciói ingyenesen elérhetők lesznek az Eurowag új és meglévő ügyfelei számára.

 

• Az Eurowag bejelentette az Eurowag Office ütemezett bevezetését, amely az iparág első digitális platformja. 

• Az Eurowag Office sokéves tapasztalat és több ezer ügyfél igényei alapján került megtervezésre. Teljes körű szolgáltatást nyújt a szállítmányozó cégek számára és lehetővé teszi számukra, hogy egy  helyen optimalizálják üzleti tevékenységüket.

• A platform az Eurowag számos piacvezető termékét integrálja, például a flotta- és munkaidő-menedzsment szolgáltatásokat, a fuvarzervezést, az üzemanyag- és útdíjfizetést, az adó-visszaigénylést, a tehergépjármű specifikus navigációt, valamint a dekarbonizációt támogató szolgáltatásokat. A felület hamarosan kiegészül majd a digitális pénztárca használatát is magukban foglaló innovatív finanszírozási szolgáltatásokkal is.

• A felület segít a vállalatoknak a jobb pénzügyi kontrollban, a kihasználatlan kilométerek és a költségek csökkentésében, a CO2-kibocsátás mérséklésében és a szabályozás teljes körű betartásában.

 

Az Eurowag Office célja annak a CRT-ágazatnak a digitalizálása és racionalizálása, amelyben jelenleg a vállalatok 85%-a különálló szolgáltatóktól származó, különféle termékeket és szolgáltatásokat használ flottája működtetéséhez. 

 

"Az Európán átívelő áruszállítás egy nagyon összetett feladat. A járművezetők, amellett, hogy  folyamatosan változó útviszonyok között végzik a munkájukat, több mint harminc adminisztratív feladattal is foglalkoznak egyidiőben. Emellett a vállalatoknak a folyamatosan változó igények mellett az egyre összetettebb nemzetközi szabályozásokkal is szembe kell nézniük. Ez különösen a kisebb és közepes méretű vállalatok számára jelent problémát, amelyek nem rendelkeznek a hatékony működéshez szükséges modern eszközökkel és ez akadályozza a digitális és alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövőre való áttérést. Ezért dolgoztunk ki egy olyan megoldást, amelynek célja, hogy teljesen digitalizáljon minden folyamatot, és lehetővé tegye a tisztességes, környezettudatos és hatékony áruszállítást" – fejtette ki Martin Vohánka, az Eurowag vezérigazgatója.

 

 

Portál és alkalmazások

 

Az Eurowag Office lesz az első ügyfél által kezelhető, digitális platform, amely alternatívát nyújt a fuvarozó cégek által jelenleg használt analóg rendszerekkel szemben. 

 

A felhasználóbarát Eurowag Office platform négy, minden felhasználói igényt lefedő felülettel rendelkezik. Az asztali alkalmazás teljes körű eszközkészlettel segíti a vállalkozások irányítása során felmerülő feladatok elvégzését: a kifizetéseket, a pénzügyeket, az elemzéseket, az egyes járművek kezelését, a számlákat és az összetett járművezetői napirendeket. A tulajdonosok és a diszpécserek számára útközben is bárhol, bármikor elérhető az Eurowag Office mobilalkalmazás. A járművezetői app a nem elektromos és elektromos nehéz tehergépjárművekre is testre szabott pontos, professzionális teherautó-navigáció köré épül fel, és mindent biztosít, amire a sofőröknek az út elejétől a végéig szükségük lehet. Vezető OEM-gyártókkal együttműködve fejlesztik ki a vezetőfülkékhez való további beépített kiegészítőt, amely minden újonnan gyártott tehergépkocsiban könnyű hozzáférést biztosít a kapcsolódó Eurowag Office funkciókhoz. 

 

"A fuvarozó vállalatok számára rendkívül fontos, hogy platformunk és alkalmazásaink pontos térképekre épüljenek. A tehergépjármű-vezetőnek folyamatos idő- és költségelvárásoknak kell megfelelnie, ezért olyan naprakész információra van szüksége az útvonalról, amely hatékonyan figyelembe veszi az egymással versengő célkitűzéseket, például a szállítás időpontját, a forgalmi helyzetet, a pihenőidőt és az e-töltéshez rendelkezésre álló időt. Ezenfelül a térképeket a teherforgalomhoz kell igazítani, figyelembe véve a közúti infrastruktúra különböző súly- vagy méretkritériumait" – nyilatkozta Martin Strigač, az Eurowag termékigazgatója.

 

 

Egységes hozzáférés az összes adathoz

 

Az Eurowag Office több egyedi megoldást fog egyesíteni, amelyek lefedik a teherfuvarozó cégek számára a flottájuk üzemeltetéséhez szükséges  szolgáltatások nagy részét. Ezeket az elmúlt öt év során fejlesztette ki vagy vásárolta meg az Eurowag azzal a céllal, hogy minden releváns adatot kezelni tudjon. A rendelkezésre álló szolgáltatások fokozatos átállítása magában foglalja a flotta-, munkaidő- és fuvarszervezési megoldásokat, az adó-visszatérítést, a hagyományos kártyákon vagy mobilalkalmazáson keresztül történő energia-díjfizetést, beleértve az alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagokat és az e-töltést, a devizaváltást, a pénzforgalom optimalizálására szolgáló eszközöket, az egész Európára kiterjedő elektronikus útdíjszedési szolgáltatást (EETS), az útmenti szolgáltatást és a tehergépkocsi-specifikus navigációt. 

 

Az intelligens és egyszerű kialakítás egyszerűsített felhasználói élményt biztosít, mivel számos rendszerhez egyetlen, modern felületen keresztül, egyszeri bejelentkezéssel lehet hozzáférni. A meglévő ügyfelek az eredeti alkalmazásukból is hozzáférhetnek az új platformhoz. Nincs szükség az adatok manuális exportálására és importálására, mivel minden adat hozzáférhető az egyes funkciók között, ami racionalizálja a széttagolt munkafolyamatokat. 

 

Gördülékeny útitárs

 

Az Eurowag Office platformot bárki ingyenesen kipróbálhatja. A felhasználók digitálisan regisztrálhatnak magánszemélyként és azonnal elkezdhetik használni az útvonaltervezési és navigációs megoldásokat. Az ügyfelek cégüket is csatlakoztathatják, és így a Prémium funkciók előnyeit is élvezhetik. A platform továbbfejlesztésével összhangban a felhasználók hamarosan olyan további funkciókat is igénybe vehetnek, mint az innovatív finanszírozási szolgáltatások, a digitális pénztárca, a járművezetőkkel folytatott chat, valamint a dokumentumok zökkenőmentes továbbítása a járművezető és a diszpécser között.