„Jó úton járunk?” címmel viselkedésformáló kampányt indított a Continental Magyarország, melyben többek között Rékasi Károly példáján keresztül és számtalan szemléletes statisztika segítségével mutatja be a cég, hogy milyen komoly következményei lehetnek az apró közlekedési figyelmetlenségeknek, kihágásoknak. A német technológiai vállalat így nem csupán megannyi hazánkban gyártott vagy fejlesztett termékével és megoldásával tesz nap mint nap a balesetmentes közlekedésért, de kampányával most felhívja a figyelmet az egyén felelősségére is.
• „Jó úton járunk?” címmel viselkedésformáló kampányt indít a hazai Continental
• A kampány dokumentumfilmjében többek között Rékasi Károly balesetén keresztül ismerhetjük meg az apró kihágások sokszor tragikus kimenetelét
• A vállalat Vision Zero célkitűzésének célja a halálos közúti balesetek kiküszöbölése
A magyar közlekedési morál állapotát vizsgálja a vállalat
Az elmúlt években a közlekedési kultúra színvonala megdöbbentően leromlott Magyarországon. Számos kutatás rámutat, hogy a komoly szabálysértések mellett szinte mindenki követ el kisebb szabálytalanságokat a hétköznapokban. Legyen szó besorolás megtagadásáról, indexelés elfelejtéséről vagy akár ártatlannak tűnő, kocsisorok közötti gurulásról. Ezekről sokszor úgy vélekedünk, hogy még “beleférnek”, sőt tulajdonképpen csupán az előírások „rugalmas értelmezése“. Azonban nem is gondolunk rá, hogy ezek az apróbb kihágások sokszor tragikus kimenetelűek lehetnek. Erre szeretné felhívni a figyelmet a Continental új kampánya, amelyben szembesíti az embereket azokkal a gondolatokkal és vélekedéssel, amivel a hétköznapokban közlekedünk.
„Nem csupán az autósokat vagy a kerékpárosokat szólítjuk meg, hanem mindenkit, aki részt vesz a közlekedésnek nevezett társasjátékban, hiszen csak együtt, egymásra odafigyelve tudunk tenni a balesetmentes közlekedésért. Mi menetbiztonsági termékeinkkel és megoldásainkkal járulunk hozzá a közös célhoz, kampányunkban pedig arra kérjük a közlekedés résztvevőit, hogy ők is vegyék ki a saját részüket. Értsék meg a sokszor elbagatellizált problémák fontosságát és mindenki a maga módján tegyen egy biztonságosabb jövőért” – mondta el Takács István, a Continental Magyarország kommunikációs igazgatója.
A kampány weboldalán elérhető dokumentumfilm azt vizsgálja, hogy milyen állapotban van a közlekedési morál napjainkban. A film arra is kitér, hogy a közlekedésben résztvevők hogyan élik meg helyzetüket és szerepüket az utakon. A film elgondolkodtató adatokkal világít rá arra, hogy a szabályok rugalmas értelmezése – amit néha még erénynek is tartunk – mennyire veszélyes helyzetekhez vezethet. A film narrátora, Rékasi Károly, aki motorosként egy figyelmetlenségből bekövetkezett közlekedési baleset áldozata lett néhány évvel ezelőtt.
A vállalat Vision Zero célkitűzésének célja a halálos közúti balesetek kiküszöbölése
A gumiabroncsok jelentik az egyetlen érintkezési pontot a jármű és az út között, ezért a Continental termékfejlesztő csapatai azon dolgoznak, hogy a gumiabroncsok mindig kiváló fékteljesítményt, maximális biztonságot és tiszta vezetési élményt nyújtsanak. Emellett hazánkban több száz mérnök dolgozik a cég fejlesztési központjaiban és Kelet-Európa legnagyobb vállalati kézben lévő tesztpályáján különböző menetbiztonsági megoldások fejlesztésén és tesztelésén. A német vállalat magyarországi gyáraiban a világ meghatározó autómárkáinak végzi autóelektronikai termékek gyártását, kimagaslóan fejlett és innovatív technológiákat alkalmazva a járműelektronika szinte minden területén. A fejlesztések elsődleges célja a kényelem mellett a biztonságos és balesetmentes közlekedés a hétköznapokban.