Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Gondoljunk csak bele, milyen bosszantó, amikor hosszas keresgélés után a virtuális kosárba helyezzük a tökéletes karácsonyi ajándékot, de a vásárlás már nem jöhet létre, mert a termék elfogyott a raktárból. Vagy amikor hiába várjuk, nem érkezik meg a csomagunk, nem is beszélve arról, ha kapunk ugyan csomagot, de nem az van benne, amit megrendeltünk. Ilyenkor reklamálhatunk, de kinek hiányzik a bosszankodás, az egyezkedés az ügyfélszolgálatosokkal, főként a karácsonyi csúcsidőszakban, amikor az sem kizárt, hogy akár fél órát is várakoznunk kell, mire valaki felveszi a telefont.
A fent említett helyzetek elkerülése – azaz a megrendelések pontos és gyors teljesítése, a csomagok időben történő kiszállítása, valamint a panaszok szakszerű kezelése – az év végi hajrában minden vállalkozás számára az egyik legnagyobb kihívást jelenti.
Titkos fegyver a karácsonyt megelőző időszakra
A megoldás egyik kulcsa ebben az esetben egy BPO (Business Process Outsourcing/üzleti folyamatok kiszervezése) partner lehet, amely a vállalkozások számára lehetővé teszi, hogy külső szakértőkre bízzák a vállalati folyamatok egyes részeit, például az ügyfélszolgálatot, illetve a megrendelések, vagy szükség esetén a panaszok kezelését. Így a cégek a saját szakmai területükre összpontosíthatnak olyan időszakokban, amikor a forgalom jelentősen megnövekszik.
A jól megválasztott kiszervezéssel hatékony és professzionális segítség érkezik, amely biztosítja, hogy az ügyfelek minden kérdését gyorsan és szakszerűen megválaszolják. Továbbá a rugalmasan és gyorsan alkalmazkodni képes BPO cégek nemcsak az ügyfélszolgálati folyamatok optimalizálásában segítenek, hanem az elakadt megrendelések nyomon követésében is, ezzel segítve a cégek zökkenőmentes működését az év legforgalmasabb időszakában. A gyors és hatékony ügyfélkezelésnek köszönhetően javulhat a megbízó cég presztízse, hiszen a profi és jól szervezett folyamat növeli az ügyfelek bizalmát, és természetesen az újbóli vásárlás esélyét.
„A megnövekedett vásárlói elvárások és az év végi szezon gyors üteme olyan komoly terhet róhat a vállalatokra, amelyet nehéz belső erőforrásokkal kezelni. A megfelelő BPO partner választása nemcsak azt jelenti, hogy a cégek gyorsabban és pontosabban reagálhatnak a felmerülő helyzetekre, hanem azt is, hogy fenntartható és skálázható megoldásokat találhatnak az ügyfélszolgálati folyamatokban” – hangsúlyozza Kovács Balázs, a közel 200 fős, professzionálisan képzett csapatával a hazai piacon is jelen lévő Konecta Head of Operations-e. „A Konectánál büszkék vagyunk arra, hogy ügyfeleink számára könnyebbé tesszük a legnehezebb időszakokat, miközben garantáljuk a folyamatok zökkenőmentes lebonyolítását – legyen szó akár a komplett ügyfélszolgálati tevékenység kiszervezéséről, a csúcsidőszakok terhelésének kiegyenlítéséről vagy egy-egy részterület átvételéről.”
A kiszervezett ügyfélszolgálat azonban nem csupán egy egyszerű átmeneti megoldás a forgalmas időszakokra, hanem egy kulcsfontosságú erőforrás, amely lehetőséget biztosít a vállalatok számára, hogy folyamatosan, hosszú távon is hatékonyan működjenek és hogy a vállalatok egy-egy nehéz időszak után még erősebbek, rugalmasabbak és versenyképesebbek lehessenek.