A General Motors Washingtonban teszteli új online rendszerét, melynek segítségével a vevők rákereshetnek egyes járműtípusokra, tájékozódhatnak az árakról, és számukra megfelelő fizetési konstrukciót kereshetnek az interneten.
Az online autókereskedelemben érdekelt Autobytel közreműködésével lezajló próbaüzemben a helyi Chevrolet-kereskedők is részt vesznek. A május elsején kezdődő teszt célja, hogy felmérésként is működve megmutassa a GM-nek és kereskedőinek, hogy milyennek kell lennie egy olyan rendszernek, amely kimutatja az eladható készleteket, és hatékonyan kiszolgálhatja a vevőket az interneten. Ha a rendszer az elképzelések szerint működik, akkor az online vásárló megtalálhatja a pontosan neki megfelelő modellt, és azonnal megtalálhatja a megvételéhez szükséges e-kereskedőt.
A mostani lépés is mutatja a vállalat céljait: a GM szeretne a legnagyobb olyan hagyományos kereskedelmi szereplő lenni, amely a lehető legnagyobb jelenléttel rendelkezik az interneten. A cég a belső gyártásban és kereskedelemben is hasonló célokat tűzött ki maga elé - írja a CNet -, most kialakuló belső rendszere 40 ezer autórészegység-gyártásban és -kereskedelemben érdekelt vállalatot szándékozik összekötni.