Az MNB statisztikái alapján az elmúlt egy év alatt jelentősen visszaesett az átutalásos csalások száma, köszönhetően a banki csalásmegelőző intézkedéseknek. Nagy erőfeszítések gyümölcse ez az eredmény: egy átlag felhasználó nem is gondolná, hogy a pénzügyi tranzakciói mögött milyen komoly csalásmegelőző technikai háttér áll. Pedig a K&H innovatív megoldása a másodperc 400-ad része alatt is képes kiszűrni egy-egy kísérletet. A K&H által használt saját fejlesztésű innovatív csalásmegelőző technológiát 5 éve hívták életre. A hatékonyságát az ezzel foglalkozó csoport munkája biztosítja.
A K&H csalásmegelőző rendszere valós időben gyűjti és elemzi az ügyfelek tranzakciós adatait, hogy pontosan modellezze a felhasználói szokásokat és viselkedést. Minden egyes tranzakciót figyelemmel kísér, figyelembe véve az ügyfél előző tevékenységeit, így a rendszer képes azonnal felismerni az eltéréseket és a gyanús tranzakciókat. A cél, hogy olyan elemzés készüljön, amellyel növeljük a csalásmegelőzés hatékonyságát és minimalizáljuk a kockázatokat.
A K&H rendszerének egyik legfontosabb előnye, hogy képes 400 milliszekundum alatt felismerni a csalásokat és azonnal értesíteni az ügyfelet. A gyors reagálás kulcsfontosságú a csalási kísérletek megakadályozásában. Mivel az ügyfelek valós időben kapnak értesítést az esetleges csalási próbálkozásokról, a bank biztosítani tudja a gyors beavatkozást és a felhasználók pénzügyi védelmét. A K&H a legmodernebb – elosztott, skálázható kereső és analitikus – technológiát használja a csalások felismerésére, a rendszer az év 365 napjának minden pillanatában készen áll a beavatkozásra.
„A csalásmegelőző rendszer napi szinten 4-5 millió tranzakciót tárol le, vizsgál meg és szükség szerint többszáz beavatkozást hajt végre. A gyors és precíz reagálás kulcsfontosságú a csalások megelőzésében és az ügyfelek biztonságának garantálásában” – mondta Ozorai Dénes, a K&H Csoport IT részlegének vezetője. Hozzátette: „az öt éves tapasztalat és az elért eredmények mind a vállalat elkötelezettségét tükrözik a biztonságos pénzügyi tranzakciók és az innováció mellett.”
A kiberbiztonság kérdésköréhez kapcsolódik továbbá az MNB, a Magyar Bankszövetség (mint a hazai bankok érdekképviseleti szerve), az Országos Rendőrfőkapitányság, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet, valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által indított edukációs kampány; a KiberPajzs. Ennek keretében a K&H a push üzenet (mobil alkalmazás által a telefon kezdő képernyőjére küldött) küldő rendszerét is tovább fejlesztette, mely október hónap során több mint 92.000 kártyaeseményt regisztrált, és küldött értesítést a kártyabirtokosok részére többek között tranzakciók és csalási kísérleteket esetén.