A K&H élen jár az IT hatékonyság mérésében

forrás: Prím Online, 2024. december 19. 10:09

A banki szektorban egyedülálló módszerrel monitorozza fejlesztéseit és méri az IT fejlesztések hatékonyságát a K&H. Ezt a tevékenységét saját maga, házon belül látja el, amivel szintén egyedülállónak számít a piacon. Az ún. Fast Function Point módszertan segítségével a K&H folyamatosan feltárja a fejlesztési folyamatok és rendszerek optimális működésére épülő fejlesztési pontokat, a költséghatékonyságot és a projektek komplexitását, ezzel lehetőséget adva, hogy szakemberei innovatív fejlesztéseket valósítsanak meg a visszajelzések alapján.

A K&H már 2019 óta kiemelt figyelmet fordít az IT fejlesztései hatékonyságának mérésére.  Az első ilyen méréseket még szorosan együttműködve a Gartnerrel végezte, amely az első mérési eredményeket, majd később a most is használatban lévő módszertan alapjait biztosította. Mára pedig a pénzintézet a Gartner módszertant adaptálva, saját csapatával végzi a méréseket, ezzel is erősítve versenyképességét, hatékonyságát és piacon betöltött szerepét. A módszertan mellett szól továbbá az is, hogy az anonim mintavételi adatok alapján más IT szervezetek hatékonyságával is összevethetőek a kapott eredmények, mely szintén hozzájárul az előremutató, fejlesztések eléréséhez.

 

A módszertan lényege, hogy a különböző IT fejlesztési területek projektjeit üzleti funkciókra bontva vizsgálja meg, az előre meghatározott mérőszámok alapján. Az összehasonlító vizsgálat során a kapott adatokra építve meghatározza, hogy hol helyezkednek el a fejlesztések az átlagos mutatókhoz képest, és hogyan lehet tovább optimalizálni a projekteket. A fejlesztési projektek mérésének egyik legfontosabb eredménye, hogy lehetővé vált a fejlesztések költségeinek és komplexitásának pontos nyomon követése, valamint az esetleges fejlesztési akadályok gyors azonosítása. 

 

Kép: K&H

 

“A Fast Function Point módszertan alkalmazása jelentős előrelépést hozott a fejlesztési projektek menedzselésében. A célunk, hogy minden projektet a lehető legnagyobb hatékonysággal és időben szállítsunk le, miközben folyamatosan optimalizáljuk munkafolyamatainkat. A módszertan alkalmazásának köszönhetően azokat a körülményeket is azonosítjuk, amelyek segítik vagy éppen hátráltatják a fejlesztési munkát. Az új rendszerrel a jövőben még szélesebb körben tudjuk alkalmazni a méréseket, így folyamatosan nyomon követhetjük a fejlődésünket” – fogalmazott Ozorai Dénes, a K&H Csoport IT részlegének vezetője.

 

A módszertan működése nem csupán számadatokra épít: a folyamatosan futó RCA (Root Cause Analysis) elemzés segítségével a kollégákkal folytatott interjúk, mélyreható vizsgálatok nyomán feltárja, hogy milyen körülmények segítették, illetve hátráltatták a fejlesztést, így javaslatokat tesznek a hatékonyság növelésére.

 

A K&H Magyarország meghatározó pénzintézeteként elkötelezett az innovatív digitális pénzügyi megoldások mellett. Az IT fejlesztések és a hatékonyság növelése érdekében a bank folyamatosan fejleszti eszközeit és módszertanait, hogy még inkább támogassa az üzleti igények gyors és precíz kielégítését.