A nem hálózatos szálláshelyek esetében a kiküldött 480 kérdőívből 53 (11%) érkezett vissza, a felkeresett 28 hálózatban működő szálláshely közül 7 (25%) felelt a kérdésekre. A közlekedési társaságok kérdőíveinek visszaérkezési aránya szintén 25% volt, a 47-ből 12-en válaszoltak. Az említett piaci szereplők egy része már alkalmazza az internet üzleti lehetőségeit, gondoljunk csak a szállás- és helyfoglalásra vagy egyszerűen a repülőjegy-értékesítésre. A tengerentúli és a nyugat-európai tendenciák alapján a világháló szerepe a turisztikai iparágban nagymértékben növekedni fog.
Már érzik az internet fontosságát a nem hálózatban üzemelő szálláshelyek. A válaszadók 86%-a jelezte, hogy már kapcsolódik a világhálóhoz, 11%-uk a közeljövőben (1-2 év) tervezi a hozzáférés kiépítését, és mindössze 3% az, amely egyelőre nem kíván érdemben foglakozni ezzel a lehetőséggel. Jelenleg a szálláshelyek döntő többsége csak egyes gépeken teszi elérhetővé az internetet, viszont 1-2 éven belül minden ötödik válaszadó tervezi az állandó kapcsolat kiépítését minden számítógépén. A nem hálózatban üzemelő szálláshelyek nemcsak a hozzáférésüket építették ki, 78%-uk már saját honlappal is rendelkezik. 12% még nem üzemeltet saját weboldalt, de 1-2 éven belül tervezi annak kiépítését, és összesen 10% jelezte válaszaiban, hogy még nem kíván élni ezzel a lehetőséggel.
A hálózatban üzemelő kereskedelmi szálláshelyek 72%-a jelezte, hogy már kapcsolódik a világhálóhoz, és 28% nyilatkozott úgy, hogy 1-2 éven belül nem tervezi az internetkapcsolat megteremtését. Kismértékű fejlesztés várható az állandó, minden gépen elérhető hozzáférés tekintetében. A szálláshelyek nemcsak a hozzáférésüket építették ki, de időben gondoskodtak saját honlapjuk elkészítéséről is, így ellátottságuk a mintában teljesnek mondható. A belső hálózatok terén az ellátottság megegyezik az internetével.
A közlekedési társaságok 83%-a már rendelkezik internetkapcsolattal, 8%-uk egy-két éven belül tervezi annak kiépítését, és mindössze 9% az, amely egyelőre nem kíván csatlakozni a világhálóhoz. A válaszadók beszámoltak a vállalatukon belül működő hálózatokról is. Esetükben több mint 80% működtet ilyen rendszert, amelyek döntő többsége a földrajzi távolságot áthidalva más telephelyekkel is képes kapcsolatot teremteni. A vállalatok 58%-a már rendelkezik saját honlappal, további 42% pedig a következő egy-két évben tervezi annak megvalósítását.
Az intranet legnagyobb előnye a belső információáramlás gyorsítása - derült ki a hálózatos és nem hálózatos szálláshelyek képviselőinek válaszaiból. Második helyre a költségcsökkentést sorolták, míg a hatékonyabb munkamegosztás a harmadik helyre került. A szálláshelyek üzemeltetői szerint az internet legnagyobb előnye a versenyképesség növekedése, ezt követi a külső kommunikáció, majd az ügyfélkapcsolatok javulása.
A közlekedési társaságok esetében az előnyök osztályozásánál érzékelhetőek voltak a cégek kissé eltérő internethasználati szokásai. Ez a szektor jelenleg sokkal inkább a tájékoztatásra, az utazóközönséggel való hatékonyabb kapcsolattartásra, semmint üzletszerzésre használja a világhálót. Első helyre a külső kommunikáció javulását sorolták, amit az ügyfélkapcsolatok követnek, harmadik helyen pedig az új szolgáltatások beindítása szerepel.
A nem hálózatban üzemelő szálláshelyek mintegy négyötödében lehetséges az interneten keresztüli szobafoglalás. Ez jelenleg a forgalom 5%-át adja, ami a következő egy évben 14%-ra fog emelkedni. A szálláshelyek olyan fontosnak tartják a vendégek világhálón keresztül történő becserkészését, hogy azok az egységek is tervezik e szolgáltatás beindítását, ahol az jelenleg még nem elérhető. A válaszadó hálózatos láncok szinte mindegyikében elérhető az interneten keresztüli szobafoglalás. Véleményük szerint az ezen a szolgáltatáson keresztül történő szobafoglalások jelenleg a forgalom 17%-át adják, ami a következő egy évben 30%-ra emelkedik. A közlekedési cégek közül egyik sem jelezte, hogy az interneten keresztül elérhetővé tenné a jegyrendelést vagy a helyfoglalást. Az internetes üzleti megoldások bevezetését a forráshiánnyal, a csekély érdeklődéssel és a beruházás megtérülésének hiányával magyarázzák.
Számos más kutatásához hasonlóan a GKI Gazdaságkutató Rt. e felmérésének eredményeit is egy mérőszámban, a GKI-Webigen idegenforgalmi internethasználati indexben összegzi. Ez a konjunktúraindex, amely a magyar gazdaság vizsgált szegmensének a világhálóval és az internetes üzleti alkalmazásokkal kapcsolatos várakozásait számszerűsíti, két részindex - az e-értékesítés és az internetlehetőség - számtani átlagaként áll elő. 2000 IV. negyedévében a GKI-Webigen idegenforgalmi nethasználat induló értéke -5,78,7. A kapott eredmény, bár annak egyes összetevői már optimizmusról tanúskodnak, összességében az idegenforgalmi szektor rövid távon még enyhén pesszimista várakozásait jelzi az internet üzleti életben betöltött szerepével kapcsolatban.