Illatos internet: kávé-, vagy Nina Ricci-illattal

MTI Sajtóadatbank, 2001. március 24. 11:14
Kellemes kávéillat mellett böngészni az e-mailek között, vagy a távoli Karib-tengeri szigetek kókuszligeteinek bódító illatát belélegezni, miközben a luxusutazásokat kínáló weboldalakat tanulmányozzuk? Ezen dolgozik a DigiScents elnevezésű kaliforniai vállalkozás és a Givaudan svájci illatszergyártó cég. Az a szándékuk, hogy közös fáradozásuk eredményeként illatozó e-mailekkel és weboldalakkal tegyék élvezetessé az internetezést."
Az illat új dimenziót kölcsönöz az internetnek. A szöveg, a kép és a hang mellé az illat járul" - mutatott rá Peter Wullschleger, a Givaudan szóvivője. Nem kell hozzá más, mint egy kis méretű készülék, amely a számítógép nyomtatójához hasonló. Ez a készülék úgy működne, hogy az e-mail vagy a weboldal megnyitásakor jelzi az internetezőnek, milyen illatok közt választhat, és amikor az illető már választott, a kívánt illatot permetezi a levegőbe.

Ez lenne az elgondolás, de a gyakorlati kivitelezés bonyolult. A Givaudan, az aromák világméretekben legnagyobb előállítója (http://www.givaudan.com) automatikus illatkeverőket használ. Ezek a készülékek azonban egy méter hosszúak és a súlyuk hatvan kiló, ami miatt nem túl praktikusak házi használatra. Az automatikus illatkeverő miniatűrjének kifejlesztéséhez szükséges bonyolult technológiát a DigiScents ezért még az év vége előtt ki akarja fejleszteni.

A Givaudan cég gyártmányai közé olyan közkedvelt illatkeverékek tartoznak, mint például az "Opium" és a "BabyDoll" (Yves Saint Laurent), a "Must" (Cartier) és a "L'Air du Temps" (Nina Ricci). A tervek szerint az első szagmodulok az év végén piacra kerülnek. Az illatpatronokat, amelyekkel a készüléket újból és újból fel kell tölteni, a DigiScents on-line forgalmazza majd. A kaliforniai vállalkozás, amelybe a Givaudan mintegy öt millió svájci frankot invesztált, több százezer vásárlóra számít ugyan, de nagy haszonra egyelőre még nem - olvasható a dpa jelentésében.