A vezérigazgató elmondta, hogy a Montana a német, osztrák és svájci piacokon is növelte forgalmát. Ezekben az országokban az 1999. évi, összesen 900 millió forintos árbevétel mintegy 1,2 milliárd forintra emelkedett tavaly.
A Montana az idén legalább 20 százalékos forgalombővülésre számít, ám cégvásárlások esetén akár 50 százalék is lehet a növekedési ütem - mutatott rá Vadász Pál. A vezérigazgató nem részletezte, hogy mely országokban, milyen cégeket szeretnének megvásárolni.
A vezérigazgató kiemelte, hogy a nagy hozzáadott-értékű tevékenységek - rendszerintegráció, szoftverfejlesztés, adatvédelem és a tanácsadás - a cégcsoport teljes bevételének 40 százalékát adták. A Montana tervei szerint az idén az ezekből az üzletágakból származó forgalomhányad a cégcsoport termékportfóliójának növelésével tovább bővülhet.
Vadász Pál az árbevétel-növekedés gátjaként a szakemberhiányt említette. Szerinte megfelelő informatikusbázissal a tervezettnél nagyobb növekedés lenne realizálható.
A vezérigazgató megemlítette azt is, hogy a Montana jelenleg a harmadik helyet foglalja el a nem multinacionális rendszerintegrátorok piacán, s az idén szeretné megközelíteni versenytársait.
A cégcsoport 100 százalékban magyar tulajdonban van, ám a tervek között szereplő részvényopciós program bevezetését követően ez változhat - tette hozzá a vezérigazgató.