Creative: ipari szabvány az interaktív zene területén

Madarász Mónika, 1999. augusztus 1. 16:44
A Creative Labs Inc. a SoundFont 2.0 formátummal egy jövőbeli szabvány lehetőségét teremtette meg a játékok által használt interaktív zenében és szórakoztatásban.
A vállalat SoundFont 2.0 formátuma a Sound Blaster AWE és a Sound Blaster Live! hangkártyacsalád által vált közkedveltté, lehetségessé téve egy jövőbeli szabványt az interaktív zenében.

Szorosan együttműködve a MIDI-gyártók egyesületével (MMA), a Microsofttal és a MIT Média Laboratóriummal, segítették a Creative-ot kidolgozni a DLS2-t (Downloadable Sounds Level 2) Microsoft's DirectMusic API-ban, illetve a közelgő szabvány, az MPEG-4 (Motion Picture Experts Group) számára.

Ezeket az új szabványokat arra fejlesztették ki, hogy könnyű és egységes utat biztosítsanak a fejlesztőknek és a gyártóknak, hogy nagyon jó minőségű digitális zenét tudjanak megszólaltatni a játékokban, a szórakoztatásban és az internetes audioalkalmazásokban.

"A Creative egyedi helyzetben van az interaktív zene elterjesztésével, és képes a DLS2 fogatatását segíteni" - mondta George Thorn, a Creative fejlesztői részlegének igazgatója. "Sok SoundFont-komponálónk van, aki potenciálisan konvertálja műveit Creative DLS2 formátumba. Ugyanakkor rendelkezésünkre áll még nagyszámú SoundFont-hangminta a fejlesztők és a producerek számára. Professzionális zenetermékeket gyártó leányvállalatunk, az E-mu-Ensoniq segítségével a teljes megoldás rendelkezésünkre áll ahhoz, hogy DLS2-tartalmat hozzunk létre." A Creative a Direct Music specifikációjával foglalkozó albizottságban kulcsközreműködő volt. A DLS2 szabvány a Creative SoundFont 2.0 formátumán alapul, illetve néhány jellemvonás az MMA-tól való. Ez az új szabvány lehetővé teszi a zenészek és hangtervezők számára, hogy hangjaikat és zeneműveiket egységes formátumban készítsék, felhasználva a hullámtáblás szintetizátorok technológiáját. A DLS2 mellett az szól, hogy a hang-designernek sokkal nagyobb szabadságot és kreativitást ad, úgy, hogy közben garantált a minőségi visszajátszás egy univerzális formátumban. A végfelhasználók szemszögéből nézve ez azt jelenti, hogy minden zene és szoftver kompatíbilis lesz hangmegoldásaikkal és hangkészítő eszközeikkel.