Pénteken a kéziszámítógépek és a rájuk írt játékszoftverek voltak a félévente megrendezett TGS kiállítás középpontjában. A kiállításon bemutatott játékok 35,9%-a volt kéziszámítógépekre írt szoftver, ami jelentős eredmény, és komoly növekedés a legutóbbi kiállítás (tavaly szeptember) 24,3%-ához képest is, jelentette a Computer Entertainment Software Association (Számítógépes Játékszoftver-kiadók Egyesülete).
A kéziszámítógépekre írt játékok ugrásszerű növekedése mögöt valószínűleg a nemrég kiadott Nintendo GameBoy Advance-apróság, valamint a japán NTT DoCoMo mobilszolgáltató által januárban forgalomba hozott Java-alapú, játékra alkalmas mobiltelefonok állnak. A mobiltelefonokra írt játékok, mint például az NTT DoCoMo "I-appli"-ja, 5,5%-át tették ki a kiállítás játékáradatának.
A jelenleg is érezhető erős konkurenciaharc, ami a különféle játékplatformok, köztük a mobiltelefonok között is zajlik, a szakemberek szerint a közeljövőben csak erősödni fog. Egy hetet kellett várni például, hogy az NTT DoCoMo után a Qualcomm is megjelenjen saját játékplatformjával, de az elmúlt héten jelenette be az Ericsson, a Motorola és a Siemens is, hogy közös mobiltelefon-játékplatformot terveznek.
Bár a jelenlegi mobiltelefonos játékok minőségben nem versenytársai a kéziszámítógépes társaiknak, a technológia fejlődésével előbb-utóbb megjelennek olyan telefonok is, amelyek már minőségi játékok játszására is alkalmasak lesznek. Ekkor pedig bekerül a képbe az a tény, hogy mobiltelefonja rendkívül sok embernek van, ezért a mobilos játékok átvehetik a vezető szerepet.
A tokiói Tokyo Game Show 2001 Spring vasárnapig folytatódik Makuhari Messe-ben.