A debis IT Services Unisoftware-nél tavaly nyitották meg az SAP Támogató Központot, amelynek első ügyfele a BAT mexikói dohánygyára volt. A feladat érdekessége, hogy a közép-amerikai országban működő számítógépek a hamburgi debis Systemhaus (T-Systems) ISM-D adatközpontjához csatlakoznak, miközben a gépek távfelügyelete a debis IT Services Unisoftware budapesti SAP Támogató Központjának feladata. A központ munkatársai a nap 24 órájában a távolból figyelemmel kísérik a BAT mexikói rendszerének működését, támogatják a felhasználói alkalmazásokat, beállítják a rendszerparamétereket, kijavítják az esetleges hibákat. Emellett a működési paraméterek követése alapot teremt a számítástechnikai erőforrások gazdaságosabb kihasználására és arra is, hogy idejében javaslatot tehessenek a bővítésre.
Az elmúlt napokban beindult a BAT Venezuelában, Argentínában és Brazíliában működő SAP rendszere is, s ezzel gyakorlatilag lezárult a projekt latin-amerikai szakasza. A debis IT Services Unisoftware rendszerház budapesti SAP Támogató Központjára így összességében mintegy 3500 felhasználó távfelügyelete hárul.
A kedvező tapasztalatok nyomán rövidesen Budapestre telepítik az Airbus Industries alkatrészellátásáért felelős MSC cég integrált vállalatirányítási rendszerének távfelügyeletét is, így újabb ötszázzal bővül az SAP Támogató Központból felügyelt felhasználók száma. A központ jelenlegi kapacitása mintegy ötezer felhasználó kiszolgálására elegendő, amely az infrastruktúra változtatása nélkül 9-12 ezer felhasználóig bővíthető. A központ jelenlegi kilenc magasan képzett munkatársa egyébként a notebookja segítségével szükség esetén bármikor, akár otthonról is bekapcsolódhat a munkába.