A folyamatos hangüzenet a telefonon hátráltatja a többi vezeték nélküli szolgáltatást, ezért gondolja a Nokia, hogy eljött az ideje az MMS-nek. A MMS (multimedia messaging) a hagyományos SMS multimédiás verziója.
A Nokia nevét gyakran azonosítják az SMS-sel, mert számos SMS-alapú szolgáltatást először ez a cég próbált ki és terjesztett el a piacon, gondoljunk csak a különféle logók vagy csengőhangok SMS-en keresztül történő elküldésére. Ugyan a többi mobilgyártó megpróbálja követni a Nokiát, de az SMS-szolgáltatások teljes skáláját csak ő nyújtja. Seppo Rantakokko, a Nokia Scandinavia vezetője nyilatkozatában kihangsúlyozta, hogy ha képesek leszünk audio- vagy videoanyagokat adni az SMS-hez, akkor olyan új szolgáltatások indulhatnak el, amelyekre most még gondolni sem tudunk. A textuális kommunikációt felváltó multimédiás kommunikáció feltehetőleg nem csak a tinédzserek számára lesz fontos. Thomas Jönsson, a Nokia Scandinavia kommunikációs igazgatója szerint az MMS szolgáltatásokat 2001 negyedik negyedévében, vagy 2002 első negyedévében mutatjuk be. Egy kicsit drágább lesz, mint a hagyományos SMS, figyelembe véve, hogy az MMS-ben több adat lesz, mint egy átlagos szöveges üzenetben, de sokkal több lehetőséget kínál majd.
A Nokia úgy véli, hogy a mobiltelefon tradicionális funkcióját egyre inkább elveszíti, és 2006-ban egy teljes egészében multimédiás, SMS/MMS-kompatíbilis, böngészővel, személyes digitális titkárral ellátott készüléket tarthatunk a kezünkben. Csupán egy dolog árnyékolhatja be az optimista elképzelést: az MMS ára. Ha ezt képesek lesznek az SMS-hez hasonló szinten tartani, akkor a fogyasztók feltehetőleg az SMS-sel megegyező gyakorisággal használják majd ezt az új fejlesztést is.