Elemzők szerint a szolgáltatás beindításának célja legalább annyira a vásárlók megszerzése, mint a jó pozíció megszerzése a gyorsan kialakuló piacon. A nagyobb portálok, a kiadók és a kisebb internetes zenei vállalatok egyaránt azért küzdenek, hogy az ingyenes zene, azaz a Napster eltűnése után minél több online zenekedvelőt gyűjtsenek előfizetői táborukba. És a Microsoft a vevőkkel való erős kommunikációjának, és a saját tulajdonú másolásvédelmi technológiájával, mostanra már nagyon komoly versenyzővé vált ezen a területen. "Túl korai lenne még megmondani, hogy a gorilla milyen nagyra nő ezen a területen, de ez több annál, mintha a Microsoft csak a lábujját mártogatná a vízbe. Ez az a vállalat, amelyik felér a bokájáig, sőt valószínűleg a térdéig is." -így Steve Vonder Haar, egy Yankee Group elemző.
A műszaki vállalatok szerint az online zenei üzletág egyszerűen életképtelen mindaddig, míg a nagy zenei kiadók nem bocsátják katalógusaikat internetes terjesztésre. Ebben a témában az első nagy előrelépés hétfőn történt, amikor az AOL Time Warner, az EMI Music Group és a BMG Music megadta a terjesztési jogot a RealNetworks MusicNet-jének.
Az új Microsoft-szolgáltatás nagyjából a 90-es évek végén indult hasonló szolgáltatások elképzeléseit követi, kiegészítve a múlt évben indult hasonló szolgáltatások előnyeivel. Nemcsak műfaj szerinti bontásban kínál rádióállomásokat, hanem további alkategóriákra pl. "Space-Age Pop/Exotica", stb., darabolva. A hallgatók bár előadók szerint kereshetnek, hallgatni azokat az adókat hallgathatják, amelyeken a zene hasonlít a keresett művész zenéjéhez.
Vonder Haar: " Nem tartom forradalminak a szolgáltatást. De az interface viszonylag elegáns, és az MSN széles látogatói rétege, egy bizonyos közönséget fog majd vonzani."
A szoftveróriás tervezi, hogy előfizetéses rendszerré fejleszti tovább a meglevőt, ahol lehetőség lesz majd zenék letöltésére is, de ez nagyban függ a kiadókkal való tárgyalásoktól.