New York híres Guggenheim Múzeuma készül az online-üzletbe való belépésre. A hamburgi Spiegel hírmagazin húsvéti kiadása szerint a múzeum szeptemberben indítja internetes üzletét, melynek keretében virtuális képadatbankot bocsát online ügyfelei rendelkezésére, és kulturális turistautakat, szemináriumokat szervez majd.
Thomas Krens, a Solomon Guggenheim Alapítvány vezetője "nagyszabású digitális fellépést" tervez, a világ minden táján megtalálható partnereivel közösen. Új szövetségeket is köt a múzeum a meglévők mellé már együttműködik vele a szentpétervári Ermitázs és a bécsi művészettörténeti múzeum.
A Guggenheim tárgyalásokat folytat a művészet és médiatechnológia karlsruhe-i központjával és a bécsi Albertina grafikai gyűjteménnyel is. A befektetők közé tartozik többek között a japán internetholding, a Softbank.
Terjeszkedési kényszere és üzletcentrikus múzeumpolitikája miatt a közelmúltban támadták Krens igazgatót. Az elmúlt évben a múzeum új központokat nyitott New Yorkban, Bilbaóban és Berlinben. Szeptemberben új "telephelyet" nyitnak Las Vegasban, ill. pár hónapja új New York-i építési tervet mutattak be.