A Startlapot 2000 nyarán vásárolta meg a VNU Budapest Lapkiadó Rt. Az eltelt alig kilenc hónap alatt a portál látogatottsága megnégyszereződött és mára elérte a hazai internetes piacon kimagaslónak számító napi 100 ezres látogatószámot (a Startlapot a Medián Webaudit méri). A Startlap ma a második leglátogatottabb nyitóoldallal rendelkező magyar portál.
Gerentsér Imre, a VNU internetes lapigazgatója szerint a Startlap gyors sikere annak köszönhető, hogy a tematikus linkgyűjteményt a látogatók kortól, nemtől, és internetes ismeretektől függetlenül, érdeklődési területüknek megfelelően tudják használni.
A Startlap dinamikus növekedéséhez hozzájárult az alig egy hónapja indult lap.hu internetes lapmozgalom nagy sikere is. A www.lap.hu oldalról elérhető laprendszer lényege, hogy maguk a felhasználók hozhatnak létre minden igényt kielégítő, minőségi linkgyűjteményt az általuk kiválasztott témákban. A Startlapon már több mint 100 témakör várja a látogatókat, míg holland társa, a Startpagina 1500 témakört felölelő gyűjteménnyel rendelkezik.