A Vivendi lehet a megmentő

MTI Sajtóadatbank, 2001. április 25. 07:50
A francia Vivendi távközlési cég hajlandó nagyobb összeget áldozni a világ legnagyobb sportmarketing cégének, a csődeljárással fenyegetett ISMM-ISL-nek a megmentésére.
A franciák a hét végén tekintette át a többek között a 2002-es és 2006-os labdarúgó világbajnokság marketingjogait is birtokló svájci vállalat pénzügyi helyzetét, s várhatóan napokon belül döntenek a kérdésben. A Vivendi szándékának komolyságát jelzi, hogy már megszerezte az ISMM százszázalékos tulajdonosának, a Dassler családnak a beleegyezését a vásárláshoz.

A Financial Times Deutschland című gazdasági szaklap szerint szinte biztosra vehető, hogy a Vivendi "megmenti" a 2000-ben 390 millió dolláros veszteséget felhalmozó céget, amely ellen a svájci Zug tartomány bírósága április 10-én indított csődeljárást.

Bár az ISMM és leányvállalata, az ISL több sportágban is érdekelt volt (atlétika, CART, tenisz), csődje elsősorban a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség (FIFA) számára jelent válsághelyzetet, amelyet 1,1 milliárd dollár veszteség fenyeget: ennyiért értékesítette ugyanis a vb-k televíziós közvetítési jogait Európán kívül.

Bár a múlt héten a FIFA már tartott egy válságkezelői ülést, annak eredménye egyelőre nem ismert, mivel a döntésről először a szponzorokat és a végrehajtó bizottság tagjait értesítik.