A válaszadó nem hálózatban üzemelő kereskedelmi cégeknél jelenleg átlagosan 2,4 fő felelős az információ technológiáért, míg a kereskedelmi hálózatoknál 3 fő. Ez az érték 12 hónap múlva várhatóan 3,1-re, valamint 4 főre fog emelkedni, ami 25-33 százalékos növekedést jelent.
Szinte mindegyik hálózatban üzemelő válaszadó kereskedelmi cég jelezte, hogy vásárolt az interneten keresztül. A hazai oldalakat háttérbe szorítva inkább a nemzetközi piactereket részesítették előnyben a hálózatos kereskedelmi cégek.
A hálózatban üzemelő, 3 vagy annál több üzlettel rendelkező kereskedelmi cégek ötöde már kialakította elektronikus kereskedelmi stratégiáját, 66 százaléka egy-két éven belül tervezi, 14 százalék pedig nem kíván ilyen jellegű stratégiát felállítani.
A GKI felmérése megállapítja, hogy a kereskedelmi cégek becsült internetes reklámkiadásainak nagysága 2000-ben elérte az 1,2 milliárd forintot. A felmérés eredményeit egy indexben, a GKI-Webigen kereskedelmi internet-üzleti indexben összegzik, amely a magyar gazdaság vizsgált szegmensének az internettel és az internetes üzleti alkalmazásokkal kapcsolatos várakozásait számszerűsíti.
Az index meghatározásához az internetes értékesítés és beszerzés várható alakulását, az internetnek a vállalat piacára gyakorolt hatását és az internet lehetőségeinek jelenben és jövőben vélt kihasználását kellett megismerni. Az idei év első negyedévében a GKI-Webigen internet-gazdasági indexének értéke az előző negyedévi -11 után javult és elérte a 7,3-at. Mivel az index értéke -100 és +100 között ingadozhat, ezért a kapott érték enyhe optimizmust mutat - derül ki a felmérésből.