A Jobpilot számára amely Németországban, ahol az anyacég működik, piacvezető, de a legtöbb európai országban is az elsők között van a tavalyi év a márkanév (brand) bevezetésének jegyében telt. A 2001. évben viszont már a nyereségesség az elsődleges cél mondta el Ladislav Hadidácek, a Jobpilot regionális vezetője. Reményeik szerint a profitot az immár egymillió regisztrált felhasználó és a weboldalon nyújtott szolgáltatások folyamatosan bővülő köre, az egyedülállóan kifejlesztett ASP alapú Jobpilot workflow rendszer biztosíthatja. Ez az alkalmazás a cégek HR feladatainak irányításában nyújt támogatást, mivel általa költséghatékonyabbá, rugalmasabbá és kevésbé időigényessé válik a munkaerő-toborzás: segít pl. online hirdetések saját kialakításában. A Jobpilot workflow tulajdonképpen egy olyan folyamatirányítási rendszer, amely a teljes online munkakerő-felvételi eljárást segíti kézben tartani. A Jobpilot oldalai az álláskeresők számára is több egyedi szolgáltatást nyújtanak: az SMS-ben történő értesítés vagy WAP-os keresés már a mobilinternet felé mutatnak.
Sarkadi Edit, a Jobpilot Hungary Kft. marketingmenedzsere kifejtette, hogy a kezelésükben működtetett internetes állásközpont szolgáltatásainak egyike a fizetési felmérési projekt. A cél az, hogy az itthon munkát vállalók információkat szerezhessenek a saját jövedelemszintjük mai értékéről. Az összehasonlítást nem csak a hazánkban, hanem a külföldön alkalmazottak körében is elvégzi a program. Erre az teremt lehetőséget, hogy a Jobpilot Európa 15 országában és az amerikai földrészen is jelen van, így rendelkezik az összehasonlítás alapjául szolgáló adatokkal.
Magyarországon is egyre növekvő számban jelennek meg az interneten a munkavállalók számára ingyenesen álláslehetőségeket, a vállalatok számára pedig szakmai önéletrajzokat tartalmazó adatbázisokat kínáló cégek. Várhatóan a következő egy-két éves időszakban zajlik majd le ezen vállalkozások között a piac felosztásáért zajló küzdelem, amely az európai és amerikai országokban már a vége felé közeledik.