A digitális fényképezőgépeket gyártók új piacpolitikája

Hűvös Imre, 2001. május 2. 18:41
A digitális fényképezőgépeket gyártók a jobb minőségű, nem professzionális kamerákra rendre olyan radikális árcsökkentéseket jelentenek be, ami arra mutat, hogy új vásárlói rétegeket céloztak meg.
Az IDC elemzése szerint 2000-ben 15,1 millió digitális kamera került piacra, ami 130 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. A 2005. évi prognózis pedig évi 39 milliós eladást jósol.

A célközönség hangsúlya áttolódik az újdonságok kedvelőiről azokra, akik úgy érzik, hogy adott áron nekik is digitális fényképezőgépet kell vásárolniuk. Ahogy a Kodak képviselője nyilatkozta a CNet-nek: a piaci behatolás eddig 5 százalékos volt, most megcélozzák a maradék 95 százalékot.

Az új érát a Hewlett-Packard nyitotta meg, a többiek pedig gyorsan felismerték, hogy aki lemarad, az kimarad. Eddig a „nagyon pixeles” látványt nyújtó kamerákhoz lehetett csak elérhető áron hozzájutni, most olyan ajánlatok jelennek meg, mint a HP Photosmart 315, 2,1 megapixeles gép 299 dollárért, a SiPix 2,1 megapixeles gépe, az SC-2100 279 dollárért; a Fuji Film újdonságának, a FinePix 2,1 megapixeles kamerának az ára 279 dollár, míg az új Kodak, a 2,2 megapixeles DX3500 299 dollárért került piacra.