A cégek meglévő adatai tisztaságának felmérésére hirdetett ingyenes kampányt áprilisban a DSS Consulting. Többéves munkájuk alatt gyakran tapasztalták, mekkora gátat jelent a fő profiljukat képező üzleti intelligencia (BI) megoldások és technikák (adatbányászat, adattárház stb.) alkalmazásakor a nem megfelelő adatminőség, így a közelmúltban maguk fejlesztette megoldásra (IQM) alapozva önálló adattisztítási üzletágat hoztak létre, amelynek keretén belül hirdették meg a már említett akciót.
Bálizs Árpád, az üzletág vezetője az eddig mintegy 23 vállalatnál végzett munka tapasztalatait összegezve elmondta, az eredmények szinte mindenben igazolták várakozásukat. A vállalatok gazdasági és informatikai szakemberei a gyenge adatminőségi helyzettel ugyan a legtöbb esetben tisztában voltak, de az ebből eredő kockázattal már kevésbé, ezért különböző okok (más projektek magasabb prioritása, pénzügyi megszorítások stb.) miatt a megoldás mindig háttérbe szorult. Ez lehet a magyarázata annak is, hogy a személyes megkeresésük hatékonyabb volt a sajtókban közzétett felhívásaiknál. Mert míg ez utóbbi csupán egy többnyire általuk is ismert problémával szembesítette őket, a személyes találkozók alkalmával fel tudták hívni a figyelmet a gyenge adatminőségben rejlő kockázatra, és a minőség helyreállítását célzó, DSS Consulting-megoldást, az IQM-et (Informatiom Quality Management) is bemutathatták.
Az akcióban eddig részt vett 23 gazdasági vállalkozás ahogy várható volt, egyharmaduk telecom és pénzintézet átlag 15-25 ezer rekordos adatbázismintáján végzett adatminőségi felmérések szerint az adatok azok mintegy 15 százalékánál jók, illetve kiváló minőségűek voltak, 45 százalékuknál közepesek, 40 százalékuk esetében pedig gyenge minőségűek. A feltárt hibák között közel egyenlő arányban voltak a duplikátumok (egy ügyfél többször, legszélsőségesebb esetben nyolcszor szerepelt a mintában), illetve hibásan vagy hiányosan kitöltött, illetve kitöltetlen azonosító adatok.
Mint Bálizs elmondta, már a közepes adatminőségi érték is hordoz az üzleti működés szempontjából kockázatot, a gyenge általános adatminőségnél viszont az anyagi károk (duplikált postaköltség, a pontatlan adatok miatt nem fellelhető fizetési hátralékban levő ügyfelek stb.) indokolt az azonnali beavatkozás. Jó hírként értékelte, hogy ez utóbbit elért vállalatoknál "kellő riadalmat" keltett a felmérés eredménye, s döntést hoztak a helyzet orvoslására. Mivel az akciót a figyelemfelkeltésen túl természetesen az üzletszerzés is vezérelte, így nem vesznek el a DSS Consulting számára sem a befektetett munkaórák.