A Dotkom Internet Consulting, az iparági szereplőkkel folytatott interjúk alapján az online médiában elköltött összeget listaáron 1,2 milliárd forintra, vagyis a teljes reklámköltés 0,53 százalékára becsüli (a Magyar Reklámszövetség jelentése 1,59 milliárd forintban jelöli meg ezt az összeget, ezt azonban a piaci szereplők többsége túlzónak találja). A tényleges reklámköltés - barter, kedvezmények és önhirdetés nélkül a Dotkom iparági interjúkra alapozott becslése szerint ennek maximum 50-55 százaléka, 600-660 millió forint lehet.
Mindez a növekedés annál is inkább figyelemreméltó, mert a vállalatok többsége még igen óvatos az internettel kapcsolatban. A tanulmány szerint ennek legfőbb oka, hogy legtöbbjük számára még nem igazolódott az online médium hatékonysága.
Az e-gazdaság és benne az internetes reklámpiac fejlődését nagyban hátráltatja a hazai felhasználók alacsony száma, az állami ösztönzés hiánya, de érezteti hatását az internetes cégekkel kapcsolatos bizalmatlanság és a növekvő hirdetési árak hatása is.
A tanulmány szerzői megállapították, hogy Magyarországon még mindig a hirdetési csík (banner) a vezető reklámozási forma, de a fejlett országok trendjeivel egyezően - bár azoktól némileg lassabb ütemben - idehaza is egyre csökken a banner jelentősége, és nagyobb teret kapnak az alternatív online hirdetések.
Az online reklámpiac fejlődését mutatja a megrendelők körének bővülése. Míg korábban elsősorban a távközlési és számítástechnikai cégek vették igénybe előszeretettel ezt a hirdetési csatornát, manapság a pénzügyi vállalkozások is megjelentek a hirdetők között, és lassan számítani lehet az FMCG szektor megjelenésére is.