A DoCoMo cég szakértői szerint az említett típusú mobiltelefonokban használt szoftver hibája az, hogy amikor a felhasználók interneteznek a telefon segítségével és javás alkalmazásokat futtatnak, akkor a telefon bizonyos adatbázisai megsérülhetnek. A cég képviselői azonban hangsúlyozták, hogy ez a működésbeli probléma rendkívül ritkán fordulhat csak elő, és ha esetleg elő is fordul, utána a telefonnal ugyanúgy lehet telefonálni, elektronikus leveleket küldeni vagy internetezni.
A Sony cég képviselői az üggyel kapcsolatosan bejelentették, hogy már dolgoznak a hibás szoftver javított verzióján, és amint elkészülnek azzal, újraindulhat a Sony SO503i típusú mobiltelefonok forgalmazása. A Sony számára ez a jelentős anyagi és presztízsveszteséggel járó ügy éppen azután jött, miután a cég nemrégiben szövetségre lépett a különböző telekommunikációs eszközök gyártásával foglalkozó svéd Ericsson céggel, és miután a cég vezetői nemrégiben bejelentették, hogy a mobilpiacra a közeljövőben fokozott hangsúlyt kívánnak fektetni.
A mostani Sony mobiltelefon-visszahívásos ügy a DoCoMo cég számára nem ismeretlen jelenség, hiszen idén februárban hasonló lépésre kényszerültek akkor, amikor a Matsushita Communication Industrial által hibásan legyártott 230 ezer darab mobiltelefon visszahívására kényszerültek, de ezt nem sokkal megelőzően is előfordult, hogy 103 ezer mobiltelefont kellett egy esetben visszahívniuk.