Ennek eredményeként ma már a rendszer minden adatlapkitöltő számára kiadja az adott kategóriára jellemző részletes fizetésértékelést. Az új szolgáltatás segítségével a vállalati alkalmazottak és menedzserek információkat szerezhetnek saját jövedelemszintjük értékéről. Az érdeklődő munkavállaló feladata csak az, hogy kitöltsön egy adatlapot a www.jobpilot.hu weboldalon. A felmérés ingyenes és anonim, csupán egy e-mail címet kérnek a felhasználótól.
Az összehasonlítást a reprezentatív mintához szükséges adatmennyiség elérését követően nemcsak a hazai, hanem a külföldi alkalmazottak körében is elvégzi majd a program; erre az teremt lehetőséget, hogy a Jobpilot Európa 15 országában és az amerikai földrészen is jelen van, így a felmérés végére rendelkezik majd az összehasonlítás alapjául szolgáló adatokkal.
Tízezer magyar felhasználó
Európa karrierpiaca az interneten" ez a közelmúltban nevet, arculatot és vezetőséget váltott cég új szlogenje. Az eddig elért eredményekről és a vállalat új szolgáltatásairól a Jobpilot Magyarország új régióvezetői korabeli pilótának öltözve számoltak be a közelmúltban megrendezett sajtókonferencián.
A Jobpilot számára (amely Németországban, ahol az anyacég székel, piacvezető, de a legtöbb európai országban is az elsők között van) a tavalyi év a márkanév bevezetésének jegyében telt, idén azonban már egyértelműen a nyereségesség az elsődleges cél jelentette ki a cég régiómenedzsere. Ennek érdekében idén az értékesítésre és az új szolgáltatások bevezetésére koncentrál.
Arra a kérdésre, hogy kiket tart konkurenciának a Jobpilot, egyértelműen a Jobline és a Job4Smarts nevét említették a cég képviselői.
A Jobpilot regisztrált magyar felhasználóinak száma 2001 februárjára elérte a 10 ezret. Ez évben indult el a cég tartalomszolgáltatása, a Karrier Magazin, majd az úgynevezett WorkFlow Project, amely tulajdonképpen egy olyan folyamatirányítási rendszer, amely abban segít a munkaadóknak, hogy kézben tartsák a teljes online munkaerő-felvételi eljárást. A Jobpilot elsődleges céljai között szerepel, hogy megtanítsák a munkaadókat a WorkFlow hatékony használatára. Ez az alkalmazás a cégek HR-feladatainak irányításában nyújt támogatást, mivel általa költséghatékonyabbá, rugalmasabbá és kevésbé időigényessé válik a munkaerő-toborzás: segít például az online hirdetések saját kialakításában.
A globális munkaerőpiac felé
A Jobpilot Magyarország alapításától fogva hangsúlyozza, hogy erőssége nemzetközi hálózatában, az európai site-ok átjárhatóságában rejlik, ezért a cég vezetése úgy véli, hogy miután a globalizáció ma már központi kérdés a nagyvállalatok életében, ez a munkaerőpiac megközelítésében is szemléletváltással jár. Előtérbe kerülnek a nemzetközi szolgáltatásokat nyújtó rendszerek, a világ több pontjáról összegyűjtött adatokkal rendelkező állásközpontok. Természetesen ez a nemzetközi adatbázis nemcsak a vállalatoknak nyújt segítséget, hanem a munkavállalóknak is, hiszen nagyban hozzájárul az egyes országok közötti munkaerő-áramláshoz, a humánerőforrás-piaci különbségek kiegyenlítődéséhez. Magyarország számára ez elsősorban az európai uniós csatlakozási folyamatok miatt fontos kérdés és egyben lehetőség.
Májustól a magyar érdeklődők is világra, régióra és országra bontott, naprakész listák között kutathatnak a jobb pozíció megszerzése érdekében.
Az IT-szektor vezet
A Jobpilot nemzetközi hálózatában jelenleg (összesen 26 weboldalon) összesen mintegy 60 ezer ajánlat található 130 ezer pozícióra, az 1 milliót meghaladja a regisztrált felhasználók s a 12 ezret a hirdető ügyfelek száma.
Ami a magyar kínálatot illeti: a jobpilot.hu oldalon közzétett állásajánlatok száma 300 és 400 között mozog, a munkaadók pedig 2000 aktív, friss önéletrajz között válogathatnak.
A Jobpilot képviselői szerint egyértelműen érzékelhető az a trend, miszerint az internetes álláshirdetők számának növekedésével együtt az érdeklődés is fokozódik az ilyen szolgáltatások iránt mind az állást keresők, mind pedig az adott munkakörök betöltésére legmegfelelőbb személyt kereső vállalatok oldaláról.
Természetesen a hálózaton munkaerőt toborzó cégek által meghirdetett pozíciók nagyban alkalmazkodnak az internetet felhasználó közönségre jellemző végzettségekhez és szakterületekhez. Ezért ma még mindig jellemző, hogy elsősorban felsőfokú végzettséget és nyelvtudást igénylő főként az IT-szektorhoz kapcsolódó munkakörökbe keresnek jelölteket az interneten hirdető munkaadók.
Testre szabva
Több egyedi szolgáltatást nyújtanak a Jobpilot oldalai az álláskeresőknek az SMS-ben történő értesítés vagy a WAP-os keresés már a mobilinternet felé mutat.
Magyarországon is egyre növekvő számban jelennek meg az interneten a munkavállalók számára ingyenesen álláslehetőségeket, a vállalatok számára pedig szakmai önéletrajzokat tartalmazó adatbázisokat kínáló cégek. Várhatóan a következő egy-két éves időszakban zajlik majd le ezen vállalkozások között a piac felosztásáért zajló küzdelem, amely az európai és amerikai országokban már a vége felé közeledik.