A PwC szakértői szerint a mobil internet csak akkor lesz sikeres, ha olyan új alkalmazásokat fejlesztenek ki, amelyek kihasználják az információhoz való azonnali hozzáférést, valamint az olyan adottságokat, mint a "helyszínhez kötött" szolgáltatások. Az ehhez kötődő innováció hatalmas mértékben megindult - mutat rá a PwC tanulmánya.
A 2001-2003-as Technológiai Előrejelzés szerint a harmadik generációs (3G) technológiákra fordított figyelem ellenére az elkövetkezendő néhány évben még a 2,5 gigaherzes hálózatok fejlődése lesz a meghatározó, kezdve a GPRS-sel (General Pocker Radio Service) mint a létező GSM-hálózatok továbbfejlesztésével. Ahogy a távközlési vállalatok kiépítik 3G hálózatukat, kezdetben inkább a jelenlegi szolgáltatásokkal kiszolgálható vevők számának növelésére fognak összpontosítani, semmint az új szélessávú alkalmazásokra.
A mobil internet fontos csatornává válik a vállalatok számára nem csak a vevőkkel, hanem az alkalmazottakkal és az üzletfelekkel való kapcsolattartásban is - állapítják meg a tanulmány készítői. A "Business-to-Everything" (B2E) kezdeményezések vagy technológiai alkalmazások száma nő és lehetővé fogja tenni, hogy a vállalatok javítsák a vállalati rendszereket, növeljék az egyre mobilabb munkaerő termelékenységét és hatékonyságát.
A vállalatok arra fogják használni a mobil internetet, hogy elérjék vevőiket egy sokcsatornás szolgáltatási stratégia részeként, összekötve a vezeték nélküli világot a hagyományos világhálóval, az e-maillel, a hagyományos kiskereskedelmi üzletekkel és a telefonos ügyfélszolgálattal - mutat rá a PwC tanulmánya. Az előrejelzés megerősíti, hogy ma sokkal többen rendelkeznek mobiltelefon-készülékkel, mint személyi számítógéppel.
A jelenlegi növekedési mutatók mellett a különbség tovább nő a következő néhány évben - vélekednek a szakértők, hozzátéve: azok a mobilszolgáltatók és tartalomszolgáltatók lesznek sikeresek Európában, akik kihasználják a 2,5G és 3G technológiák felfutásából származó új lehetőségeket.