Az SMS-en történő gazdasági információkat több csoportba sorolják. Az egyik mely a legnagyobb bosszúságot okozza a klasszikus 160 karakteres reklámüzenet. A másik, az SMS szponzoráció. Ezt 34 karakterben maximalizálták, ami nagyjából két sornak felel meg a telefon kijelzőjén. E megoldással találkozhatunk többek között az ingyenes SMS-küldő szolgáltatások által közvetített üzeneteknél. A WAA ajánlásában megfogalmazza a reklámok továbbításának és sikerességének a mérési módszerét is. Az általa bevezetett permission level fogalmat már elfogadták.
A Screen characteristics a kijelző színére és méretére hivatkozik, a response capability az SMS válaszokat hivatott mérni, a potential audience pedig azon embereknek a számát jelöli, akik fogékonyak az üzenetekre. Ezen új fogalmak rögzítése a szabványban egységesítheti a statisztikai adatokat, és ezzel mérheti egy SMS kampány hatékonyságát is. A WAA bejelentése szerint az alapszabványt továbbiak követik, így hasonló fogalmakkal definiálják majd a PDA-k, a WAP-os és I-mode-os környezet, illetve egyéb mobil kommunikációs eszközök marketingkommunikációs hatékonyságát.