A Vivendi Universal megvette az MP3.com-ot

Tóth Kristóf, 2001. május 21. 21:48
A Vivendi Universal média és kommunikációs társaság bejelentette, hogy megveszi a San Diego-i székhelyű MP3.com-ot 372 millió USD-ért (azaz részvényenkénti 5 dolláros áron).
Az MP3.com megvásárlása fontos lépés volt a Vivendi Universal számára, mert ez nagy mértékben erősíti helyzetét az on-line zene, előfizetések, technológiák és minden ezzel kapcsolatos tartalom terén, ami most az egyik legfontosabb terület a médiaóriás számára. Az MP3.com részvényesei választhatnak, hogy részvényeikért darabonként 5 dollárt kapnak, vagy ugyanilyen értékben Vivendi Universal részvényeket.

Az MP3.com igazgatótanácsa egyöntetűen támogatta a tranzakciót, és azok a tulajdonosok is, akik a részvényeknek összesen több mint 50 százalékát birtokolják, bejelentették hogy a tranzakció végrehajtására fognak szavazni. A korábbi bejelentésekkel ellentétben az Vivendi Universal nem fog új, közös részvényeket bevezetni a piacra. Az MP3.com továbbra is a legnagyobb zeneterjesztő marad az interneten.

A társaság továbbra is szolgáltat majd zenéket minden nagy kiadó, és a független zenészek műveiből is. Jelenleg 180 ország több mint 150 ezer művészének dalai érhetők el az MP3.com-on keresztül. A Billboard magazin Top 40-es listáján szereplő zenészek több mint egynegyedének albuma letölthető a népszerű on-line zeneszolgáltatótól. Az MP3.com fogja szolgáltatni a legmodernebb technikai megoldásokat a Duet-nek - a Vivendi Universal közös vállalata a Sony-val - egy új, előfizetéses on-line zenei szolgáltatáshoz.

A Duet zenei szolgáltatása várhatóan nyáron indul be, és elérhető lesz több terjesztési forrásból is, többek között a Yahoo! oldalairól is. A Vivendi Universal-nak sikerült megszereznie a legismertebb internetes márkanevek egyikét, hiszen az MP3.com neve jól ismert minden internetet használó zenerajongó, és zenész számára. A társaság valószínűleg nagyon sok felhasználót hoz majd a Vivendi Universal - már most is meglehetősen nagyszámú - táborába. Az MP3.com főként a fiatalok körében nagyon népszerű, de meglehetősen sok felhasználója van a 35-55 éves korosztályból is.