A Nokia azért készíttette el a felmérést, hogy az egyes piacokon már a közeljövőben bevezetendő m-kereskedelemmel kapcsolatban a végfelhasználók álláspontját is megismertesse. A Nokiát különösen érdekelte, hogy miként vélekednek az emberek a potenciális m-kereskedelmi szolgáltatásokról és alkalmazásokról, valamint hogy melyek azok a félelmek és problémák, amelyek gátat szabhatnak az m-kereskedelem használatának.
A felmérés arra is fényt derített, hogy a mobiltelefon-felhasználók az m-kereskedelmet olyan távkereskedelmi csatornák alternatívájának tekintik, mint az internet. Többnyire a helyi vásárlást részesítik előnyben, ahol az m-kereskedelem egyedülálló lehetőséget kínál az elektronikus tranzakciók számára.
A felmérés kimutatta, hogy a kényelem és az irányítás kérdése döntő szerepet fog játszani az m-kereskedelem elfogadásában. A felmérésben részt vevők úgy tekintenek az m-kereskedelemre, hogy az egyrészt készpénzkímélő, másrészt elkerülhetővé válik a sorban állás, emellett jobban kézben tudják majd tartani kiadásaikat, és semmi nem szab majd gátat vásárlási lehetőségeiknek. A jövő m-kereskedelem használói valószínűleg nem tekintenek majd egyes árucikkeket vagy szolgáltatásokat kizárólagosan m-kereskedelmi terméknek. Inkább helyzetekben gondolkodnak, mint például ha eltévednek vagy leáll az autójuk, amikor is hajlandók lennének többet fizetni az m-kereskedelem révén elérhető szolgáltatásokért.