"Az előttünk álló pár évben jelentős változások mennek majd végbe a játékszoftverek piacán, és a jelenlegi játékosokon kívül számos új felhasználó kezd majd el játszani valamilyen elektronikus játékszoftverrel. Az új játékok várhatóan teljesen behálózzák majd a világot, és a teljesen átlagos emberek is egyre többet fognak majd játszani, hiszen gondoljunk csak bele, hogy az újabb mobiltelefonokba integrált játékszoftverekkel már manapság is sok olyan ember játszik, aki korábban még csak nem is próbált hasonló egyszerű elektronikus játékokkal játszani. A játékipar termékei sokkal szélesebb közönséghez jutnak majd el a közeljövőben, ez pedig magával hozza az iparág fellendülését." - nyilatkozta Adam Thomas, az Informa Media Group egyik szakértője.
A tanulmány szerint 2006-ig a játékipar nem csak egy jelentősebb növekedésen megy majd keresztül, hanem teljesen át is alakul, hiszen míg napjainkban ebben a piaci szegmensben mindössze két százalékot tesznek ki az internetes játékok, az interaktív tévés játékok, valamint a mobiltelefonos játékok, addig 2006-ban már körülbelül huszonhét százalékot.
Az elkövetkezendő öt évben a játékkonzolok forgalma a jelenlegi 18,8 milliárd dollárról 32,5 milliárdra növekszik, ami jelentős, 73 százalékos növekedést jelent. Az amerikai piacon a játékipar az idei évben várhatóan 15,7 milliárd dolláros forgalmat bonyolít le, de 2006-ban már várhatóan 23,7 milliárd dollár lesz az amerikai forgalom. Az ázsiai és az európai piacokon az előrejelzések szerint még az amerikai piac esetében tapasztalhatónál is nagyobb növekedés fog majd végbemenni, aminek természetesen rendkívüli módon örülnek a játékiparban érdekelt cégek, persze ehhez az is kell, hogy az előrejelzések beváljanak.