Az amerikai kormányzat lekörözte az Amazont

Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán , 2001. május 29. 22:26
Egy felmérés szerint az amerikai kormány több mint 3,6 milliárd dollár értékű árut értékesített az internet segítségével 2000-ben, ezzel megelőzve a 2,8 milliárd dolláros online forgalmat lebonyolító Amazon.com-ot.
A kormány vásárlói sokféle áru közül válogattak, a listán szerepelnek vadlovak, a parti őrség tagjainak volt házai, a negyvenes évekből származó déli blues lemezgyűjtemények a kongresszusi könyvtárból, sőt második világháborús kiszolgált hadihajók is.

A Federal Computer Week és a Pew Internet valamint az American Life Project kö9zös felmérése szerint az amerikai kormányzat körülbelül 164 olyan oldalt működtet vagy támogat, melyek a nagyközönségnek értékesítenek valamilyen árucikket, bár az oldalak működése meglehetősen véletlenszerű, és a befolyó pénz sorsa sem könnyen nyomonkövethető. A bevétel vagy a központi költségvetésbe kerül be, vagy az üzletet megkötő weboldal fejlesztésére fordítják. A működés sem teljesen rendezett, egy teljes egészében piaci alapokon nyugvó vállalat már csődbe ment volna, ha ilyen módon végzi értékesítéseit, hiszen a vásárlást nem lehet on-line lebonyolítani, legalább a telefonkapcsolatot fel kell venni a weboldallal.

Szintén hiányosság, hogy az eladásra szánt cikkeket nem reklámozzák és nincsen egy olyan hely, ahonnan a teljes kormányzati kínálatot át lehetne tekinteni. A legnagyobb forgalmat az Államkincstár mondhatja a magáénak, 3,3 milliárd dollárt könyvelhetnek el kötvények, kincstárjegyek, és kötelezvények értékesítéséből, a Védelmi Minisztérium nyolc weboldalt működtet, kínálata között a fogkrémtől a katonai csapatszállító eszközökig szinte minden szerepel.