A TNS Modus már 1993 óta működtet egy olyan országosan reprezentatív, speciális kutatási módszert, ami folyamatosan, minden héten, hetente 250 megkérdezett véleményét vizsgálja különböző termékek, márkák használatáról, a reklámokra való reagálásáról. Az elemzések 4 hetet fognak át, így mindig 1000 megkérdezett véleményét elemzik úgy, hogy az aktuális heti adatokkal előregördül a minta. Így olyan heti adatokhoz jutnak, amelyek már jelzik a változásokat, de a folyamatos működés következtében az esetlegesen nagyon kiugró heti adatokat kiegyenlítik, és ezáltal a hosszabb távú tendenciák és a tényleges változások kimutatására is alkalmasak.
A TNS Modus a tracking segítségével méri az internethasználat és a telekommunikációs szolgáltatások igénybevételének terjedését is, de a Politikai Barométer is így készül. A módszer további előnye, hogy moduljellegű felépítéséből következően a felhasználó cégek a tracking működésének költségeit együttesen finanszírozzák, így az információ lényegesen kevesebbe kerül, mint külön-külön rendszerek működtetésekor.
A TNS Modus - a világ több mint ötven országában jelen levő Taylor Nelson Sofres csoport részeként - különböző szakterületekre specializálódott, s a kizárólag megrendelésre készülő elemzések mellett gyakran készít egy-egy szakterületet átfogó, publikus elemzéseket is. Ilyenkor a kutatók nemcsak a hazai információkat gyűjtik össze, de mögöttük áll az adott területre specializálódott virtuális szakértői csoport, biztosítva a világ különböző országaiban összegyűlt tudásanyag egyidejű hozzáférhetőségét.