A Jupiter felmérése szerint a szolgáltatók összbevételének Európában 10 %-át, Ázsiában 20 százalékát az SMS adja. Az USA-ban, mivel az egyes rendszerek nem kompatibilisek egymással, ez az arány jóval alacsonyabb. Az amerikai piacon nemrég megjelent Blueberry és Palm VII sikere viszont arra sarkalja a mobilszolgáltatókat, hogy mielőbb interoperábilissé tegyék rendszereiket. Már az üzleti körök is jelezték, hogy szívesen részt vennének a fejlesztésekben.
A 2,5G és különösen a 3G rendszerek egyre inkább alkalmasak lesznek a nagyobb átviteli sebességre, és olyan új kommunikáció megjelenésével is számolhatunk, mint az apróbb animációk, e-üdvözlőlapok majd később a videó és audió fájlok. Az eMarketer szerint 2001-ben az összes mobilon küldött üzenet (7,89 milliárd értékben) 99 %-a SMS volt, 2005-ben viszont hasonló érték mellett (8,55 milliárd ) már ennek 40 százaléka multimédia üzenet lesz írja az eMarketer.