A klasszikus Game Boy egyébként a videojáték-piac egyik legsikeresebb terméke, hiszen a normál Game Boyból és a Game Boy Colorból eddig már több mint 110 millió darabot adtak el világszerte, ami kétségtelenül óriási sikert jelent. A 1989-ben debütált klasszikus Game Boy sikerének újbóli elérésére a szakértők szerint a Nintendonak minden esélye megvan, ugyanis Japánban a március 21-i debütálást követő első öt hétben több mint 1,6 millió darab Game Boy Advance-t adtak el a kereskedők, ami újfent óriási sikert jelentett a Nintendo cég számára.
A Nintendo Game Boy sikerét az is nagyon jól szemlélteti, hogy az elmúlt években a hordozható játékkonzolok piacán a Nintendo több mint 90 százalékos piaci részesedésre tett szert, valamint, hogy a tavalyi évben a Game Boy hardverek és szoftverek által generált piaci forgalom a teljes videojáték-piac forgalmának több mint 23 százalékát tette ki.
"Az eddigiekben már számos pletyka keringett azzal kapcsolatban, hogy a Sony hamarosan piacra dobja saját hordozható játékkonzolját, eddig azonban semmi konkrétum sem derült ki erről az állítólagos játékgépről. Szerintem nagyon nehéz dolga lesz a Sony-nak, vagy bármely más cégnek, ha be szeretne törni a hordozható videojátékok piacára, mert ezt a szegmenst még mindig a Nintendo uralja. Nagyon sok pénzt kell majd befektetniük a konkurens cégeknek, ha valamit el szeretnének érni ebben a piaci szegmensben" - nyilatkozta James Lin, a Jefferies cég piaci elemzője.
A Sony és a Microsoft cégek képviselői egyelőre teljes mértékben elzárkóznak attól, hogy az esetleges hordozható játékkonzolos terveikről beszéljenek.