A Viacom médiabirodalom legfrissebb terveiből kiderül, hogy a társaság az MTV Networksre építi jövőbeli elképzeléseit, melyekben kiemelt szerepet kaptak a most körvonalazódó piacok, Kína, India és Brazília.
Sumner Redstone vezérigazgató szerint a kábeltévés MTV 340 millió háztartásba jut el világszerte, és Ázsiában gyors növekedést produkál, máris 130 millió előfizetőjük van. Redstone elmondta, hogy Ázsiában több mint 3 milliárd ember a potenciális felvevőpiac, így érthető, hogy látnak fantáziát az itteni terjeszkedésben. A fejlődés másik fő területének az internetet és a mobiltelefonok piacát nevezte meg, itt főleg Japánban és Európában szeretnének piacot szerezni.
A csatorna és a kommunikáció összekapcsolására példa az MTV U. K. VideoClash című műsora, melynek tartalmát a mobiltelefonokról küldött SMS-üzenetek és a cég weboldalára érkezett e-mailek határozzák meg. Hasonló műsor bevezetését fontolgatják az MTV amerikai adásában is. Az MTV Kínában máris 54 millió háztartásban van jelen, ezt tartják az egyik legígéretesebb piacnak. Az USA-ban az összesített nemzeti termék 0,6 százalékát költik reklámra, ez Kínában egyelőre mindössze 0,2 százalék, ám 2010-re az előrejelzések szerint Kína előlép a világ negyedik legnagyobb reklámpiacává - írja a CNet.