A cégek meglévő adatainak tisztaságát firtató felmérésre hirdetett ingyenes kampányt áprilisban a DSS Consulting. Többéves munkájuk alatt gyakran tapasztalták, mekkora gátat jelent a fő profiljukat képező üzletiintelligencia-megoldások (BI) és -technikák (adatbányászat, adattárház) alkalmazásakor a nem megfelelő adatminőség, így a közelmúltban maguk fejlesztette megoldásra (IQM Information Quality Management) alapozva önálló adattisztítási és információminőség-biztosítási üzletágat hoztak létre. Az IQM termék és szolgáltatás megismertetése céljából hirdették meg a már említett akciót.
Bálizs Árpád, az üzletág vezetője az eddig 23 vállalatnál végzett munka tapasztalatait összegezve elmondta: az eredmények szinte mindenben igazolták várakozásukat. A vállalatok gazdasági és informatikai szakemberei ugyan a legtöbb esetben tisztában voltak az adatminőségi problémákkal, de az ebből eredő kockázattal már kevésbé, ezért a megoldás többnyire háttérbe szorult. Ez lehet a magyarázata annak is, hogy személyes megkereséseik hatékonyabbak voltak a sajtóban közzétett felhívásaiknál. Ekkor ugyanis rá tudták irányítani a figyelmet a gyenge adatminőségben rejlő kockázatra, és a minőség helyreállítását célzó DSS Consulting-megoldást, az IQM-et is bemutathatták.
Az akcióban eddig részt vett 23 gazdasági vállalkozás egyharmaduk telecomcég és pénzintézet átlagosan 15-25 ezer rekordos adatbázismintáján végzett adatminőségi felmérések szerint az adatok a vállalatok mintegy 15 százalékánál jók, illetve kiváló minőségűek, 45 százalékuknál közepesek, 40 százalékuk esetében pedig gyenge minőségűek. A feltárt hibák között közel egyenlő arányban szerepeltek a duplikátumok (egy ügyfél a legszélsőségesebb esetben nyolcszor szerepelt a mintában), valamint a hibásan vagy hiányosan kitöltött, illetve kitöltetlen azonosító adatok.
Mint Bálizs elmondta, már a közepes adatminőségi érték is hordoz az üzleti működés szempontjából kockázatot, a gyenge általános adatminőségnél viszont indokolt az azonnali beavatkozás. Utóbbi vállalatok esetében "kellő riadalmat" keltett a felmérés eredménye, s döntést hoztak a helyzet orvoslására. Mivel az akciót a figyelemfelkeltésen túl természetesen az üzletszerzés is vezérelte, így a DSS Consulting számára sem vesznek el a befektetett munkaórák.