"Új portálunk elindításával óriási lépést tettünk annak irányába, hogy dinamikus, kétoldali kapcsolatot építsünk ki polgárainkkal" nyilatkozta Gordon Mitchell, a Bracknell Forest-i önkormányzat vezetője. "Ahogy a magánszféra szervezetei is felhasználják az internetet ügyfélkapcsolataik átalakítására, mi magunk is arra törekszünk, hogy olyan kapcsolatot építsünk ki polgárainkkal, amely szélesebb körű lehetőségekkel ruházza fel őket."
"A Novell-lel és a Metastormmal szorosan együttműködve olyan megoldást hoztunk létre, amely biztonságos, gyors és könnyen kezelhető, s mindemellett az önkormányzat heti 7, évi 365 napon át való elérhetőségének kényelmét nyújtja a polgároknak" folytatta Mitchell.
Az új Bracknell Forest eGovernment portál a Novell megoldásaira épülve biztonságos keretrendszert nyújt minden egyes polgár egyéni digitális személyazonosságának kezeléséhez és ellenőrzéséhez. Ez azt jelenti, hogy a bracknelli polgárok az interneten biztonságos kapcsolaton keresztül férhetnek hozzá az e-önkormányzati rendszerhez, és kísérhetik figyelemmel adófolyószámlájukat, eszközölhetnek levonásokat, változtathatják meg személyes adataikat, illetve adóbefizetéseket teljesíthetnek közvetlen befizetésekkel vagy bankkártyáról.
Szintén januártól él egy új, nyilvánosan hozzáférhető szolgáltatás is: a Bracknell Forest-i polgárok láthatják a tervezett területi pályázatok aktuális információit, és közvetlenül az ügyintézőnek küldhetik el a velük kapcsolatos online hozzászólásaikat.
"Többé nem kell a polgároknak a pénztár előtt sorban állni, vagy hosszú időt telefonálással tölteni, hogy tisztázzák a területfejlesztéssel kapcsolatos híreszteléseket. Új online szolgáltatásainktól a gyorsabb, hatékonyabb ügyintézést várjuk, ráadásul eközben költségeinket lényegesen csökkenthetjük" mondta Mitchell.
A kialakított rendszer ezenfelül megbízható, robusztus online alapot teremt Bracknell Forestnek, amelyre a jövőben további, a biztonságot, az adatvédelmet és a személyre szabott tartalmat megkövetelő szolgáltatásokat építhet, mint például az elektronikus szavazás, a támogatások befizetése vagy az e-közösségek létrehozása. Bracknell Forestnek 2001-re már konkrét tervei vannak az online szolgáltatások körének kibővítésére: például lehetővé kívánják tenni a nyilvános engedélyek különböző fajtáinak online igénylését, a hozzáférést a közösségi portálokhoz, illetve az önkormányzati szolgáltatásokra és szórakoztató rendezvényekre való jegyváltást és fizetést egy kifinomult intelligens kártyás technológia segítségével.
"Támogatjuk a magánszektorral együttműködő önkormányzatok munkáját, hogy az interneten elérhető szolgáltatásokhoz juttassunk minden polgárt" nyilatkozta Simon Norbury, az angliai Közlekedési Minisztérium helyi önkormányzati modernizációs csoportjától. "Ez a rendszer értékes hozzájárulás az Egyesült Királyság kezdeményezéséhez, hogy minél több kormányzati szolgáltatás váljon elektronikusan elérhetővé. Lelkesen bátorítunk minden helyi elöljáróságot olyan online megoldások fejlesztésére, amelyek alkalmasak arra, hogy közelebb hozzák a kormányzat bármely rétegét választópolgáraikhoz."
Az önkormányzat több mint 50 százalékra becsüli azon polgárok számát, akik saját internet-hozzáféréssel rendelkeznek. A hozzáféréssel nem rendelkezők számára gondoskodtak ingyenes, nyilvános hozzáférésről a helyi könyvtárakban és hivatalokban. Az internetkávézók és a vasútállomások kioszkjai is segítenek abban, hogy a járáson belül mindenki számára elérhetők legyenek az online szolgáltatások. "Már a projekt kezdetén testületileg eldöntöttük, hogy a folyamat célja nem az, hogy jól helyezkedjünk a dot-com világban, beállva a sorba, vagy hogy a technológiát pusztán a technológia kedvéért alkalmazzuk. Ezzel a projekttel az volt a célunk, hogy bizonyítsuk: az e-önkormányzati megoldások képesek javítani a hivatalok nyújtotta szolgáltatásokat és az információelérést" mondta Steve Brown, a Novell angliai ügyvezetője. "A sikert számos tényező támogatta: egyrészt Bracknell Forest az információtechnológiával kapcsolatban tanúsított haladó hozzáállása, másrészt a megfelelő technológiai partnerek (mint a Metastorm) megválasztása. Végül kulcsfontosságú volt a Novell biztosította funkcionalitás: a különféle hálózatok a belső hálózatoktól kezdve egészen az internetig integrációja, hogy azok egy egységes, globális hálózatként működjenek együtt."
A Bracknell Forest-i e-önkormányzati portált a Novell és technológiai partnere, a Metastorm tervezte, építette és kivitelezte. A rendszer lelke a Novell-címtárszolgáltatás (NDS eDirectory) egy biztonságos és robusztus megoldás, amellyel minden egyes polgárhoz digitális személyazonosság rendelhető. Az NDS eDirectory a Novell iChain biztonsági keretrendszerével együtt adja az összes önkormányzati szolgáltatáshoz való megbízható és biztonságos hozzáférés alapját.