A nemzetközileg használt szoftverek regionális támogatásával, lokalizálásával illetve az elektronikus üzleti megoldások fejlesztésével foglalkozó London Logic Budapest Kft. az idén várhatóan 2,8-3 millió dollár árbevételt ér el, szemben a tavalyi 2,2 millió dollárral - közölte Barbara Dreska, a társaság ügyvezető igazgatója.
Az ügyvezető elmondta: a magyar piac rendkívül dinamikusan nő. Bizonyítja ezt az is, hogy 1999-ben 40 százalékkal, 2000-ben 10-15 százalékkal, az idén pedig ismét 35-40 százalékkal nő a London Logic Budapest árbevétele. A London Logic and Partners (LLP) céget 1992-ben Prágában alapították, s azóta az anyavállalat Budapesten, Pozsonyban, Bukarestben és Szófiában hozott létre leányvállatokat. A 104 főt foglalkoztató csoport 2000. évi árbevétele 5,8 millió dollár volt, ami az idén várhatóan 7 millió dollárra nő. A csoport, illetve a magyar leányvállalat árbevételének növekedését részben az Ariba cég általa kifejlesztett business to business platform (B2B) forgalmazásától, illetve támogatásától várja.
A sajtótájékoztatón Mihály Edit, a társaság üzletfejlesztési menedzsere elmondta: az Ariba elektronikus beszerzési rendszerével például a hagyományos módszerekhez képest mintegy 70 százalékkal csökken az adminisztratív feldolgozás időtartama, miközben a beszerzett árukért fizetendő összeg is 5-10 százalékkal mérsékelhető. Az árunyilvántartás költsége 25-50 százalékkal, míg a túlköltekezés mértéke mintegy 50 százalékkal csökkenthető.
A menedzser referenciaként több világcéget, így például a Federal Express-t, a Hewlett Packard-ot és a Philips International példáját megemlítve aláhúzta: az Ariba B2B rendszerével kapcsolatos befektetés 9-18 hónapon belül megtérül, miközben a felhasználók korábbi üzemeltetési költségeiket 8-20 százalékkal leszoríthatják.